5 Mart 2010 Cuma

KESTANE ŞEKERİ -ÇİKOLATALI-

Çok mutluyum.dört gündür kapalı olan blogspot nihayet açıldı..bu mutlulugumu sizinle paylaşmak için nefis kestane şekerleri ile geri dönüş yapmak istedim.Tabi bu kadar insanı yakından etkileyen kapatma kararı nasıl bir şeydir,hangi gerekçelerle alınıp bunca kişi mutsuz edilmiştir gibi sorularla ugraşarak vakit kaybetmek istemiyorum.Geri döndük ve her şey yine bıraktığımız gibi ya ..klavyemin tuşlarına basabiliyorum yeniden mutlulukla, piyano çalar gibi ya..şu anda önemli olan tek şey bu gibi geliyor....veeee hemen bu nefis çikolatalı kestane şekerlerine geçmek istiyorum..pek üzüldük,ağzımız tatlansın değil mi...yapılış hikayesi ve tarif birarada...
Geçen hafta 5.sınıfa giden minik yeğenim -diyeceğim ama artık büyüdü şeker kız-rüzgar gibi içeri dalarak çok önemli bir ödevi olduğunu söylediğinde her zamanki gibi ciddi bir şekilde onu dinlemeye koyuldum..Heyecanla ödevi anlattığında ise gülümsemeye başlamıştım.Konu yöresel etkinliklerdi ve bu çerçevede herkes kendi yöresine ait özel şeyleri tanıtacaktı.Öncelikle bu konu ile ilgili bir yazı hazırladık.Sonra bir türkü ezberledik.En sevdiğim türkülerden biri olan sen gelmez oldun du seçilen türkü.Son olarak sıra geldi yöresel bir lezzet yapımına..Bursa yöresinden bir yemek yapacağız.Sevgili yeğenime cevizli lokum falan gibi seçenekler sundum ama o havalı bir şeyler olsun diye burun kıvırdı ve kestane şekeri gibi bir şey diye tutturunca biz de bu yukarda gördüğünüz kestaneli truff ları yaptık.Yapıp şekillendirdikten sonra epey güldüm.Yöresel lezzet diye yola çıkmıştık ama bizim yaptığımız Fransa dolaylarının yöresel yemeği gibi olmuştu..Her neyse sevincten yazıyı abarttım galiba..Gelelim tarife....
MALZEMELER
1 küçük kutu süt kreması
100 gr.kadar kuvertür bitter çikolata
250 gr.kadar kestane
2 kaşık kakao
3-4 kaşık şeker
birkaç dilim kek
üzeri için,
100gr.kadar çikolata
1 kaşık kadar tereyağı
file fıstık,fındık,badem
YAPILIŞ
Yakınlarınızda Kafkas filan yoksa kestane püresi yapmakla işe başlamak zorundasınız,varsa çok kolay hemen gidip bir kutu kestane püresi ya da kestano adı ile sattıkları çerezden alabilirsiniz,işiniz yarı yarıya kolaylaşır.
Kestanelerin kabuklarını çizerek haşlayın,sıcakken kabuklarını soyun.Bir miktar şeker ilave ederek ezin ve püre haline gelene kadar pişirin.
Süt kremasını bir kaba alarak kaynatın.Kaynamaya başlayınca altını kapatın ve çikolatayı ve kakaoyu ilave edin,eriyene kadar karıştırın.İçine kestane püresi ve bir kaç dilim ufalanmış kek atın.Buzdolabına kaldırarak 4-5 saat bekletin.Sonra çıkarın küçük yuvarlaklar yapın.Ben mari usulu erittiğiniz çikolataya ve file fıstık veya bademe bulayın.Küçük kagıtlara yerleştirin ve bir kutuya yerleştirerek okula gönderin:))))
AFİYET OLSUN...
NOT:bu arada az kalsın unutuyordum herkesin CUMHURİYET BAYRAMI nu kutluyorum,tüm günleriniz bayram tadında geçsin...
NOT2:yine az kalsın unutuyordum,bu tarif sevgili Neslihanın çikolata ve meyve etkinliğine gitsin,kestane ne kadar meyve sayılırsa artık:)))

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.