5 Mart 2010 Cuma

KEPEKLİ EKMEK TARİFİ


Sayfama son yazı yazalı beri ne çok şey olmuş...Önce bilgisayarım çöktü.Bir kaç gündür elim kolum bağlı,hiç bir şey yapamıyorum.
Sonra soğuktu yaz gelmiyordu derken İstanbul iki gündür şahane bir bahar havasının etkisi altında..Bense bir o yana bir bu yana koştururken bazen ne yaptığımı bile unutacak hale geliyorum.Ama güzel havalar, şairin dediği gibi insanı mahvedecek kadar etkileyici..Hiç bir şey yapmadan dışarı çıkmak gezmek,temiz havayı solumak,bir türkü tutturmak ama eller cepte olmadan,üşümeden elimi kolumu sallayarak dolaşmak istiyorum.Gördüğünüz gibi yazı aldı başını gidiyor,bir yanda Orhan Veli ,bir yanda Barış Manço,sıraya başka şarkı ,türkü almadan tarife geçelim...Ne yapalım bilgisayarıma kavuşunca o kadar sevindim ki,parmaklarım klavyeden ayrılmak istemiyor..
Bu tarif sevgili Saliha nın ekmek konulu etkinliği için.En sık yaptığım tarif.Ben makinede yapıyorum ve tarifte ekmek makinesine göre..
MALZEMELER
-1 1/2 Ölçek su(Süt eklerseniz, toplam sıvı ölçüsü değişmesin)
1 ilâ 2 Küçük Kaşık tuz
1 Büyük Kaşık sıvıyağ– isterseniz 3’e kadar olabilir-
4 Ölçek un (tümüyle kepekli un ya da benim yaptığım gibi yarı yarıya beyaz un kullanabilirsiniz)
1/2 paket Maya
1 Büyük Kaşık şeker
Tüm malzemeleri makineye atın.Düğmesine basın ve üç saat sonra nefis bir ekmek kokusu ile dolan mutfağınıza girerek mis gibi ev yapımı ekmeğiniz ile kahvaltı etmenin keyfini çıkarın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.