4 Mart 2010 Perşembe

ETKİNLİK...ve TAZİYE....

Arkadaşlar sevgili arkadaşımız Serinmavi Oya nın bir süredir hasta olan anneannesi vefat etmiş,çok üzüldüm..Bu vesile ile buradan kendisine başsağlığı dileklerimi iletmek istiyorum..
Bir de geç kaldım galiba ama etkinlik ile ilgili bir yazı yayınlayayım dedim..Kar tatili nedeni ile bilgisayarın başında yeğenlerim nöbet tutunca sanırım etkinligi kaçırdım ama ben yine de blogcu daki arşivimde kalan ve gerçekten çok sevdigim bu bayat ekmek değerlendirmesi ile katılmak istiyorum,kimbilir belki de tatil nedeni ile sevgili Hale bir istisna yapar... BAHARATLI EKMEK KIZARTMASI
Kahvaltıda yumurtalı ekmek kızartmasını seviyorsanız fakat biraz ağır geliyorsa,ben de size bu ekmeği denemenizi önerebilirim..En önemli özelligi hazırlanan karışıma ekmeğin sadece tek bir tarafının batırılması..Bu nedenle kızarırken yağ çekmeyen ve içerigindeki salça ve yogurt nedeni ile daha kısa sürede daha az yağ ile kızarabilen bu ekmek kızartmasını herkes rahatlıkla yiyebilir..
Ben bu kızartmayı şu anda Samsun da olan çok sevdigim bir arkadaşımdan öğrendim,ve uzun süredir nasıl yaptığını hatırlamaya çalışıyordum.En sonunda hatırladım ve denedim..Sonuç mükemmel..Siz de haftasonu kahvaltıda değişik alternatiflerden hoşlanıyorsanız bu ekmek kızartmaları favori lezzetiniz olacaktır..Ayrıca bu yemek evde kalan bayat ekmekleri değerlendirmek için de harika bir yol..
MALZEMELER
1 adet yumurta
1 kaşık salça
2 kaşık yogurt
1-2 diş sarmısak
kekik,tuz,kırmızıbiber
YAPILIŞ
Yukarda sayılan malzemeleri birbirine iyice karıştırın.İnce dilimlediginiz ekmeklerin sadece bir yüzünü bu karışıma bulayın vee teflon tavada az yağda sadece bir taraflarını kızartın.Servis tabağına alın ve sıcak servis yapın.
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.