4 Mart 2010 Perşembe

Kimden pastalar

ÇİLEKLİ CHEESECAKE
Bu cheesecake için şunu söyleyebilirim,insanlık için küçük fakat benim için büyük bir adım.Neden derseniz,ben aylardır cheesecake yapmak istiyorum fakat bir türlü cesaret edemiyorum.Bu cümleyi yazarken aklıma geldi ,insan neden bir yemeği denemeyi çok ister..
a-kücüklügünden beri alışık oldugu sevdigi bir lezzettir,ne bileyim annesi,anneannesi,teyzesi,halası yapıyrdur,bu sebebten ben de yapayım diyebilir.
b- ya da bir yerde yemiş hoşuna gitmiştir,ben de deneyeyim diye düşünür..
c-veya bir arkadaşı ikram eder bğenir,tarifini alır ,lezzet garantidir,eve gelir yapar..
Ama cheesecake konusunda benim için böyle bir şey söz konusu değil.Annem cheesecake falan yapmaz,klasik bir Türk annesidir o..Yani börek yapar,baklava yapar,helva yapar,kadayıf yapar ama cheesecake hatta değişik çeşitte kek bile yapmaz..
Bir yerde cheesecake yeme konusunda da bir girişimde bulunmadım,arkadaşlarımdan hiç biri de böyle bir ikramda bulunmadı.
O halde ben neden cheesecake yapmak istiyordum ,sorusunun bir tek cvbı olabilirdi.Bloglardaki bütün arkadaşlar tek tek yapınca ben de onlara özenmiş olmalıydım evet tek gerçek buydu,ben blog arkadaşlarımın yaptığı bir şeyi denemek istiyordum,çünkü onlar benim için gerçek arkadaşlar gibiydi..
Sonuç olarak'' yeter artık değişik soslu makarnalar yapmayı bırak ben Türk usulu makarna yemek istiyorum ''diyen eşim için cheesecake yapmaya cesaret edemedim,yeni gelen misafirlere de ilk kez denedigim bir şeyi sunamazdım,ama dün yan komşum kahveye geleceğini söyleyince fırsat bu fırsat deyip bu keki denedim veee çok beğendim,misafirlerim de ilk kez denemelerine ragmen çok beğendiler,tarif istediler..Ben ise korktugum bir şeyi başarmış olmanın rahatlığı ile bu yazıyı yazıyorum şimdi ,ondan bu kadar uzadı.Bu arada akşam çekinerek cheesecake ikram ettigim eşim,kelimenin tam anlamı ile bu keke bayıldı.
Benim cheesecake tarifim karma bir tarif oldu,bloglardaki çogu tarifi tek tek inceledim,bazılarındaki peynir miktarı çok geldi,bazıları fazla yumurtalı gibiydi,en son hepsinden karma bir tarif çıkarıp onu uyguladım,bu arada seda ile de yazışarak ondan fikir aldım ama sanırım en çok ebru nun yaptığı tarife benzedi..evet bu kadar kelam yeter ,ben en iyisi tarife geçeyim..
MALZEMELER
2 paket kepekli- yulaflı bir bisküvi çeşidi
100 gr kadar tereyağı
biraz fındık
ÜZERİ İÇİN
1 paket labne peynir
2 yumurta
100 ml.sıvı krema
2-3 kaşık kadar krem peynir-ben ülker fidella kullandım-
3 kaşık kadar süzme yogurt-evde yoktu,ben yogurdu kagıt havlu ve süzgeç ile 15 dk.kadar beklettim-
1 bardak kadar tozşeker
vanilya
SOS İÇİN
Bir miktar çilek-blenderden geçirelecek-
1 paket tart jöle
2-3 kaşık şeker
YAPILIŞ
Bisküvileri ve fındıkları rondodan geçirin,tereyagı eritin,-ben az yağ kullanmak için çok az bir miktar sütte ekledim-bisküvilerle karıştırın,bu karışımı yağlı kagıt yaydığınız 20-22 cmlik kelepçeli kalıbın dibine ,kenarlara taşacak şekilde elinizle bastırarak yerleştirin.
Yumurta ve şekeri çırpın,yavaş yavaş peynirleri,sıvı kremayı,vanilyayı ekleyin,bu karışımı bisküvili karışımın üzerine yayarak,önceden ısıttığınız 180 derece fırında,yaklaşık 50-55 dk pişirin.Bu kek çatlama riski olan bir kek oldugu için Seda su dolu tepside pişirmemi önermişti ben de öyle yaptım.Fırından çıkardığınızda üzeri kızarmış olmalı ve ortası hala sallanıyor olmalı.Tezgah üzerinde 1- 2 saat soguduktan sonra dikkatli bir şekilde kalıptan çıkarın ve buzdolabında bir süre bekletin.
Bu arada üzeri için çilekli bir sos hazırladım ben,çilekleri blenderden geçirdikten sonra tart jölesinin üzerindeki sudan biraz daha az su ve şeker ekleyerek pişirdim,kekin üzerine yaydım.Çilekli sos daha donmadan çilekleri yerleştirdim -sabit durmaları için-
son olarak üzerini yeşil fıstıkla süsleyip,buzdolabında en az 10-12 saat beklettikten sonra servis yapın.
AFİYET OLSUN....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.