4 Mart 2010 Perşembe

BAYAT EKMEK LAVAŞI


Bu tarif benim yeni denedigim bir tarif.Bu lavaşı pazar kahvaltısı için yaptım ve tarif konusunda sitesinden yararlandıgım yetur a ait.Bu kadar güzel ve pratik olabilecegi konusunda ilk başlarda şüphelerim vardı ama denedikten sonra çok memnun kaldım.Hem bayat ekmeklerim degerlendi hem de evdekilerden tam not aldım.Bizim gibi evde bayat ekmek bollugu yaşayan bir aile iseniz bu tarifi denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler:
  • İstenilen kadar bayat ekmek
  • ılık su
  • Sinangil Böreklik un

Bayat ekmeklerinizin kabuklarını soyup hamur yagurma kabına alıyorsunuz.Ekmeklerin üzerini örtecek kadar ılık su ilave ediyorsunuz.Ve ekmeleri bulamaç haline gelene kadar içindeki su ile karıştırıyorsunuz.Sonra yavaş yavaş un ilave ediyorsunuz ve kulak memesi kıvamına gelene kadar yoguruyorsunuz.1 saat kadar dinlendiriyorsunuz.Ben bir gece önceden hazırlayıp hamuru mayalandıktan sonra buzdolanbına koydum ertesi gün hamurum hazırdı.Sonra bezelere ayırıyorsunuz.Her bezeyi tezgah veya masa üstünde az un ile daire şeklinde merdane ile açıyorsunuz.Ve sıcak teflon tavada arkalı önlü pişiriyorsunuz.Ben içine lor sararark servis ettim.

Hepsi bu kadar hem bayat ekmeklerde ziyan olmamış oluyor.
Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.