4 Mart 2010 Perşembe

BAHTİYAR



Resimdeki küçük ev,tadilatı bitirir bitirmez babamın,köyümüzdeki kirazlığa yaptığı ev.Ufacık bir bağ evi,kiraz ağaçlarının arasında...Babam"Yazın bütün kardeşler toplandığınızda piknik yaparsınız"dedi.Evi bu hale getirir getirmez annemle beni çağırdı,4 gündür BAHTİYAR'daydık.Bahtiyar bizim köyümüz,babamın doğduğu köy.Çok güzel bir 4 gün geçirdik.



Köydeki kuzenimin bahçesindeki kümese bakıp,bu güzel yumurtaları görünce nasıl sevindim anlatamam.Hemen fotoğraflarını çekip,5 tanesini alıp haşladık.biraz tuz,biraz karabiber,köy yufkasıyla harika bir dürüm yaptık....





Biz yumurtaları toplarken,hiç kıprdamadan yumurtlamaya çalışan tavuk...Bana güzelce poz verdi:) Ne hoş değil mi?



Yufkalar,amcamın kızı Aynur Abladan.Bana 7-8 tane ıslattı,İstanbula götüreceğim.Şuanda Yalvaç ekmekleri ve hamursuzlarla beraber buzlukta.



Köyde yemek yemek,benim için büyük zevk.Yufkaların içine,kendi ellerimle köklediğim tazecik marulları,ekşi otları,yeşil soğanları,küp peynirlerini dürüp yemek...
Bu gidişimde,küp peynirinin nasıl yapıldığını da iyice öğrendim.Evime gidip yerleşince,ilk işim taze inek peyniri bulup,küp peyniri yapmak olacak.

MANDA(CAMIZ) KAYMAĞI



Fotoğrafta gördüğünüz şey,kaymak.Ama o bildiğimiz kaymaklardan biraz farklı.Gördüğünüz gibi üst tarafı sanki kabuk,orta kısmı krema gibi.Biz bu manda kaymağını sadece Yalvaç'ta bulabiliyoruz.
Bu kaymak,7 gün sonra terhis olacak olan eşim için alındı.Tarafımdan,azıcık tadına bakılıp buzluğa kaldırıldı:)) Tadını anlatmama gerek yok sanırım,fotoğraf her şeyi anlatıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.