5 Mart 2010 Cuma

SUSAMLI TUZLULAR


Gözlerine bakarken
güneşli bir toprak kokusu vuruyor başıma,
bir buğday tarlasında,
ekinlerin içinde
kayboluyorum...

Yeşil pırıltılarla uçsuz bucaksız bir uçurum,
durup dinlenmeden değişen ebedi madde gibi gözlerin:

sırrını her gün bir parça veren
fakat hiç bir zaman
büsbütün teslim olmayacak olan...


Bazen şiir okumayı çok daha seviyorum kendimi bulduğum beni ifade eden şiirleri. Sadece okumayı seviyorum yazmayı değil. Özellikle ortaöğretim zamanında şiir yazdırırlardı ve ben hiç hoşlanmazdım. Tembel yeşo düz yazı yazar. Yüklemi başa özneyi sona alır alakasız ama kafiyeli lafları sıralardı ve işte oluverirdi şiirimiz. Kesinlikle tüm okul hayatım tembellikle geçti neyse ki pratik ve analitik zekam gelişmiş. Tabi bunun böyle olduğunu daha yeni öğrendim. Farkında olmadan yapılan zeka testinin sonucu. Peki siz şiir seviyor musunuz yada yazıyor musunuz.
Tarif Doç.Dr. Oetker den...

Malzemeler:
250 gr tereyağı
1/2 çay bardağı sirke
1 adet yumurta (akı üzerine)
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
3,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Çörek otu, Susam

Tüm malzemeleri iyice yoğurarak elinize yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Hamuru 0,5 cm kalınlığında açın. Dilediğiniz şekil kurabiye kalıplarıyla kesin. Kestiğiniz hamurları önce yumurta akına, sonra bolca susama bulayıp tepsiye dizin. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.
Afiyet Olsun...


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.