5 Mart 2010 Cuma

MAHLEPLİ MAYALI POĞAÇA



Bu nefis poğaçanın tarifini Emine Beder'in yemek programından aldım.Hemen yaptım ve bayıldım.Sıcakken yemenizi tavsiye ederim.Poğaça pişerken eve mis gibi mahlep kokusu yayıldı.Ben yarım ölçüden yaptım 10 tane çıktı.

MALZEMELER
4 Su bardağı un (5 bardağa yakın un kullanmak gerekiyor)
2 Yumurta
1/2 Su bardağı sıvı yağ
1/2 Su bardağı erimiş margarin
3/4 Su bardağı ılık süt
40 gr maya
1 Tatlı kaşığı mahlep
1 Çorba kaşığı şeker
2 Çay kaşığı tuz
Peynir
maydanoz

HAZIRLANIŞI

Ilık süte mayayı ve şekeri ekleyip mayanın kabarmasını sağlayın.Maya kabarınca içine yumurtaları kırıp(bir yumurtanın sarısını ayırın) çırpın.Geniş bir karıştırma kabına unu ve diğer malzemeleri koyup mayalı karışımı da ekleyin.Peynir ve maydanoz hariç.Hamuru güzelce yoğurup hemen şekil vermeye başlayın.Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp içine peynir maydanoz karışımını ekleyin.Yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak sıralayıp,yumurta sarısını sürüp ,mayalanmasını bekleyin.Yani,hamur mayalama işlemi şekil verdikten sonra yapılacak.(bu mayalama işlemini tepsiyi ılık fırında bir süre tutarak yapabilirsiniz) 180C ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.

NOT:Un miktarı bana biraz az geldiği için sonradan bir miktar ekledim.Hamur kulak memesi kıvamında olacak.
Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.