4 Mart 2010 Perşembe

SUCUK&ETKİNLİK


Sevgili Esra aramızdan ayrılalı bir yıldan fazla bir süre oldu ama onu hiç tanımayan biz blog arkadaşları hala unutmadık.Demek ki dost olabilmek için her zaman yüzyüze görüşmek gerekmiyormuş.Sıcak yazıları ve güzel yorumları ,bizler için her zaman ilham kaynağı oluyordu.Zerrin'in kitap kampanyasından sonra şimdi de sevgili Nihan onun anısına güzel bir etkinlik düzenliyor.Kitap kampanyası deyince sevgili Zerrine yazmıştım ama burada da bahsetmek isterim,kitaplarla birlikte resim çektiren çocukların yüzündeki ifade o kadar hoştu ki zaman zaman aklıma geliyor.
Sevgili Esra, vefat etmeden önce Portakal ağacının etkinliklerine başvurmuş ve sıra gelirse Kayseri de yaşadığı için sucuk-pastırma muhteşem ikilisi ile ilgili bir etkinlik yapmak istediğinden bahsetmişti.Nihan bunu unutmamış ve güzel bir dostluk örneği sergileyerek bu etkinliği kendi blogunda yayınlamaya karar vermiş.Vefa'nın sadece İstanbul da bir semt olduğunu düşünenlere güzel bir örnek bu hareket aslında.Teşekkürler Nihan,mekanın cennet olsun Esra ve okuyanlardan küçük bir rica,sevgili Esra için bir FATİHA..
Etkinliğe daha önce yayınladığım bir tarifle katılıyorum,daha önce yayınladım ama bu seneki en büyük keşfim.Evde sucuk yapmak.Yurt dışından baharat karışımının ölçülerini isteyen arkadaşlar oldu ama inanın hala bulamadım,sorduğum Kayseri arkadaşlar baharatçıya 1 kg.kıyma için dediklerinde baharatçı hazırlıyormuş ama hala araştırıyorum.
Benim tarif kolay,1 kg.kıymaya Mevsim baharatlarının Sucuk harcından bir paket ekliyorsunuz,bir bardak kadar su ilave ediyorsunuz,iyice yoğurduktan sonra buzdolabında bir saat kadar bekletiyorsunuz,sonra çıkarıp dörde bölüyorsunuz,rulo şekli verip,folyoya sarıyorsunuz ve kullanana kadar buzlukta bekletiyorsunuz.
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.