5 Mart 2010 Cuma

SOYA SOSLU TAVUK

Belki de yedigim en yumuşak tavuktu bu.İçerisindeki nişastayı görünce acaba nasıl olur ki diye düşünmeden edemedim o yüzden tadımlık yaptım.Ama bir daha ki sefere bol bol yapacagım ki doyumluk olsun.Bu tarifi Damak.net'ten aldım.
Malzemeler:
  • Kuşbaşı dogranmış tavuk gögsü(1 veya 2 adet)
  • 3 yemek kaşıgı soya sosu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yemek kaşıgı nişasta(Nişasta tavuk pişerken tavugun suyunu kendi içinde kalmasını saglıyormuş)
  • az tuz
  • Yarım çay bardagı sıvıyag(kızartmak için)

Soya sosu,kabartma tozu,tuz ve nişastayı bir kapta karıştırıp tavukları bu sosun içine atıyoruz.Ve her tarafının bu sosa bulanması için iyice karıştırıyoruz.Yaklaşık 3 saat kadar tavukları bu sosta bekletiyoruz.Sonra sıvıyagı tavaya alıp ısıtıyoruz ve tavukları içine atıp kızartıyoruz.Pişen tavukları peçete serilmiş tabaga alıp servis ediyoruz.Ben yanına daha önce tarifini verdigim Şehriye pilavı ve salata ile servis ettim.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.