5 Mart 2010 Cuma

KÖFTE ÇELİGİ(KAYSERİ)

Bu tarifi porselen demlik çay saati etkinligi 45.hafta etkinligine göndermek istiyorum. Kayseriye gittigimde ablam yapmıştı bu köfteyi bize.Beş çayında çok güzel gitmişti.Eve gelince bende denedim ama biraz az yogurmuşum bulgurlar diri kaldı.İşte bir işin acemisi olunca böyle oluyor.Bir daha ki sefere ya daha fazla yoguracagım yada bulguru az suyla ıslatacagım.Çok pratik bir tarif.Yemesi de bir o kadar lezzetli Kayseri yöresine ait bu köfteyi.Ablam tabii ki göz kararı yaptıgı için ben miktarları almayı unutmuşum internetten takviye almak zorunda kaldım.
Malzemeler:
  • 1 çay fincanı ince bulgur
  • 1 çay fincanı kalın bulgur
  • 1 çay fincanı kıyma
  • 1 adet kuru sogan
  • 1 adet yumurta
  • tuz,pul biber,karabiber,kuru nane,kekik,kimyon

Soganı rendeleyin ve diger tüm malzemelerle karıştırıp iyice yogurun baya bir yogurun ki bulgurun diriligi iyice gitsin.(benim düştügüm hataya düşüp az yogurmayın.Yada bulguru az ılık suyla ıslatıp öyle yogurun).İyice yogrulmuş köfteye şekil verin ve tost makinesinin düşük ayarında yavaş yavaş pişirn.Yada az yaglı tava da altı çok kısık olarak pişirin arkalı önlü.Hepsi bu kadar.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.