5 Mart 2010 Cuma

irmik helva....

helvayı yapmaya başlamadan malzemeleri ölçüp hazırlarsanız işiniz kolaylaşır
bayağı zaman alıyor
ama
irmiğin kısık ateşte kavrulması önemli
kaymaklı dondurma ile süper oluyor
malzemeler
- 250 gr irmik
- 750 ml süt
- 350 gr toz şeker (200+150)
- 150 gr tereyağ
- 100 gr dil peyniri
- 70 gr dolmalık fıstık
hazırlanması
- pilav tenceresi gibi bir tencereye tereyağını koydum (tencerenin altı kısık olsun)
- yağ eriyince irmik ve fıstıkları aynı anda tencereye ilave ettim
- başka bir tencereye sütü ve 200 gr şekeri koydum - karıştırdım - ocağa koydum
- irmiği kısık ateşte sürekli karıştırarak kavurdum (açık bakır rengi olana kadar kavurun)
- süt kaynamaya başladığında dil peynirini şeritler halinde parçalara ayırdımkaynamış sütün içerisine attım - karıştırdım - ocağın altını kapattım
- irmikler bakır rengi olduğunda kenarda bekleyen sıcak içinde erimiş peynir olan sütü irmiklerin üstüne bir seferde döktüm(deli gibi fokurduyor)
- hala fokurdarken karıştırdım ve kapağı kapattım ocağın altını iyice kısıp 6-7 dakika dokunmadım
- sonra kapağı açtım tekrar karıştırdım (sütü tamamen çekene kadar bu işlemi bir kaç kez tekrarlamak lazım)
- sütü iyice çekmiş irmiğe kalan 200 gr şekeri ilave ettim bir dakika kadar karıştırdım
- temiz bir mutfak bezi ile tencereyi örttüm kapağı kapattım ateşi olabilecek en en kısık ayara getirdim
- 10 dakika sonra ocağı kapattım (tencerenin kapağını hemen açmayın yarım saat kadar beklesin)
- sonra karıştırdım - ılık olarak ve kaymaklı dondurma ile servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.