5 Mart 2010 Cuma

ŞAL-ATKI -ŞAPKA



Sevgili arkadaşlarım daha önce sizlere son günlerde bol bol örgü ördüğümü söylemiştim.Ama ilk yayınladığım bu şal oldu.Bunu Belkıs Ablam,Birsen Ablama ördü.Harika bir yaka iğnesiyle birlikte kullanacak Birsen Ablam.Firketeyle örülüyor bu şal.Aslında örmesi zor değil gibi görünüyor ama inanılmaz oyalayıcı.İnsanın sabrını zorluyor adeta.10 tane şeridin(370 zincir) tığ ile tek tek birleştirilmesi sonucu büyük parçayı oluşturuyoruz.Bu aşamada 9 cm lik firkete kullanılıyor.Kenarları için ise 5 cm lik firkete kullanılarak şalın büyüklüğünde kenar şeridi örülüyor.Bu anlattıklarım firkete kullanmayanlara çok yabancı,biliyorum.Ama bilenlerin anladığını sanıyorum.
Alltaki fotoğraf şalın üzüerimizde nasıl durduğunu göstermek için.





BEYAZ ATKI-ŞAPKA



Sağolsun Belkıs Ablam bana da öğretti ve ben de bu modelden Ankara'da yaşayan kuzenlerim,Nefise ve Nazmiye'ye bu beyaz atkı-şapkayı ördüm.Benim ördüklerim 4 şeritten oluşuyor,3 saç örgüsü oldu yani. Fotoğrafı akşam çektim renk beyaz olunca çok parladı vaktim olursa yarın gündüz tekrar çekeceğim.


YEŞİL ATKI-ŞAPKA



Bu yeşil atkı şapkayı da kendime ve Almanya'da yaşayan Belgin Ablam için ördüm.Şapkanın ve atkının modelini de komşumuzdan aldım.İkimize takım yaptım,onun ela gözlerine bu renk çok yakışır.İyi günlerde kullanırız inşallah.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.