5 Mart 2010 Cuma

İÇLİ KÖFTE -KİTEL-



Bu güzel içli köfteler bu Ramazan gittiğim iftarlardan birinde ikram edilmişti..Hatta ben çok beğenince zarif ev sahibimiz paket yapıp diş kirası niyetine koca bir tabak eve yolladı..Her zaman değişik yemeklere önyargılı davranan eşimin bile büyük beğenisini kazanan bu kiteller gerçekten nefisti..Bu yemek benim için çok özel..Çocukken en sevdiğim yemeklerden biriydi..Kimi zaman annem,kimi zaman anneannem bazen de dedem yapardı ve biz hepsini de aynı zevkle yerdik..Hala da en çok beğendiğim lezzetlerden biridir.. Önce tarif sonra da sevgili Derya nın beni uzun bir süre önce davet ettiği ve bir türlü cevap yazamadığım sobeyi cevaplayayım...
MALZEMELER
-2 kase sever kitel-bu tarz içli köfte yapmak için mutlaka bu bulguru kullanmalısınız,baharatçılarda ve büyük marketlerde bu isimle bulabilirsiniz.
-1 kase köftelik ince bulgur
-500 gr.kıyma
-2 adet soğan
-1 kase haşlanmış pirinç-pilav da olabilir-
-1-2 kaşık tereyağı
Öncelikle soğanı incecik doğrayın,biraz yağ ilavesi ile kavurmaya başlayın.Sonra da kıymayı ilave edin,iyice kavrulunca dilediğiniz baharatları ilave edip biraz da haşlanmış pirinç ilave edin-isteğe bağlı-bu kıymalı harcı iyice sogutun.
Öte yanda bulgurun üzerine biraz sıcak su ekleyip yarım saat kadar bekletin..Sonra zaman zaman su ilave ederek macun kıvamını alana kadar iyice yoğurun.Hamurdan küçük parçalar kopararak elinizle olabildiği kadar ince açın,soğutulmuş harçtan bir miktar alarak içine koyun.Kapatarak ufo şekli verin.Başka bir şekilde verebilirsiniz tabi...Elinizle bastırarak kenarlarını inceltin..Hepsi bitince kaynamış suya atarak haşlayın.Yaklaşık 10 dk.kadar.Pişince su yüzüne çıkıyorlar...
Eveet gelelim sobeye...
Sobenin konusu ilginç aslında..Evde hoşa gitmeyen durumlar-ben biraz yumuşattım mı,yoksa evde nefret edilesi durumlar mıydı:)))-
-hava çok sıcaksa ve ütülenmesi gereken bir sürü gömlek varsa
-nefis pastalar,tatlılar yapmıssın üstelik bir iki saatte hepsini halletmissin ama mutfak tavana kadar bulaşık doluysa
-etrafta yapılması gereken bir sürü iş var ama benim canım fena halde pc başında ya da tv karşısında oturmak istiyorsa..."şimdi oldugu gibi:))"

işte bunlar benim canımı sıkan şeylerden birkaçı...Ben de bu sobeyi espirileri ile beni her zaman güldüren sevgili Hansa,Seda ve anne peri ye göndereyim...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.