5 Mart 2010 Cuma

HİNDİ ETLİ LAZANYA

Günler günleri haftalar haftaları aylar ayları kovaladı ve sarı sonbahar geldi tabiatın yeniden küllerinden doğacağı ana kadar sabırla yatmaya hazırlandığı güzellik uykusu zamanı geldi. Kimine göre hüznün mevsimi ölüyor doğa sararıp dökülüyor. Sevdiğinden ayrılıyor sevmekten vazgeçmeyerek. Oysa ben kabul etmiyorum ölüm nasıl başlangıç ise sonbaharda öyle bahar için güzel bir hazırlık bence. Sabah eveden çıkınca yüzüme çarpan soğuk havayı seviyorum üşüyüp ellerimi cebime altmayı seviyorum. Vitrindeki dolaptaki yeni kışlıkların yerlerini almasını seviyorum. Sıcak çikolata içemyi seviyorum. Deli gibi yağan yağmurda kedi gibi ıslanmayı seviyorum. Baharı beklemeyi seviyorum. Her haliyle sarı sonbaharı seviyorum. Ama kırmızı eti sevmiyorum işte.....
Kıymayı tercih etmiyorsanız hindi kıyma yada tavuk kıymadan nefis bir lazanya sizleri bekliyor. Daha sağlıklı ve çok daha leziz.


Malzemeler:
8 Adet lazanya hamuru
200 gr hindi eti (3 parça kadar)
1 Adet kuru soğan
1 yemek kaşığı tereyağı
1/4 demet maydanoz
tuz
kırmızı biber
kekik
karabiber

Beşamel Sos
12 Dilim Kaşar peynir

Soğanları ince ince doğrayıp tereyağında soteleyin. Diğer tarafta hindi etlerini küçük kuşbaşı şeklinde doğrayın yada kıyma makinesinde çekin. Soğana kıymayı ilave edip pişirin. Baharatını ilave edip, Beşamel Sosunu hazırlayın.
Borcam kabına bir kaşık beşamel sos dökün üzerine lazanya hamuru üzerine beşamel sos, üzerine kıymalı harç üzerine bir dilim kaşar tekrar lazanya hamuru şeklinde tüm malzeme bitene kadar devam. En üstt kaşar dilimleri kalacak. Üzeri kızarana kadar önceden ısınmış fırında pişirin.

Afiyet Olsun....


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.