4 Mart 2010 Perşembe

ÇATLATAN PASTA VE ÖZÜR


Arkadaşlar geçen hafta Cuma günü Trakya tarafına yağan,gökgürültülü ,şimşekli yagmuru hatırlıyor musunuz?Ben hiç unutamayacağım herhalde,tam bir hafta internetten uzak yaşamama sebeb oldu çünkü..
Trakya -İstanbul ne alaka diye merak ediyorsanız,Zerrin in deyimi ile Edirne ye giderken sol tarafta oturdugumdan ,yagmurla birlikte benim modem rahmetli oldu ve bir daha kendisinden haber alamadık,yeni modemin gelip bağlanması ise biraz zaman aldı ama nihayet bugün sevgili bilgisayarıma ve tabi bloguma kavuştum,ben yokken neler yaptınız,hepinizi tek tek ziyaret edeceğim ama önce kaynana çatlatan tarifler etkinlgi için sevgili Lale ye selamlarımı gönderiyorum ve geçen doğum gününde sevgili yeğenim Serra ya yaptığım ,fakat bir türlü yayınlamaya fırsat bulamadğım pasta tarifini yayınlamak istiyorum.Kış hazırlıkları etkinligine üzülerek katılamadım,zaten bu yaz tembelligim üzerimdeydi birkaç kavanoz reçel ve buzluga tek parça halinde attığım domates dışında bir hazırlığım da yoktu,ama bu etkinligi de kaçırırsam gerçekten üzülürdüm..Gelelim pasta tarifine..Aslında bu pasta resimde gördügünüzden çok daha güzeldi ama galiba ben bu pastayı resimlerken bir türlü uygun açıyı yakalayamadım,bu nedenle de yayınlama konusunda tereddüd ediyordum sanırım ama şu anda elimde bir kaynanayı çatlatacak başka bir tarif yok ne yazık ki...
MALZEMELER
5 yumurta
1 bardak şeker
1 fincan süt
1 fincan yag
1 kabartma tozu
1 vanilya
3-4 kaşık kakao
Yukardaki malzemeler karıştırılarak pastanın pandispanyası hazırlanır,ben bu olçüyü 22 cm lik kalıpta kullandım.Kek piştikten sonra üçe veya dörde bölün.
Krema için
1 paket krema
100 gr kakao
100 gr kuvertür çikolata
1 paket krem şanti
Krem şanti ve krema iyce çırpılır,biraz beyaz iken ayrılır sonra içine kakao ve erimiş çikolata dökülür,biraz daha çırpılır ve bu krema ara kreması olarak kullanılır.
Kekler biraz reçelli su ile ıslatılır.Aralarına krema sürülür,en üstü de iyice sıvanır.Daha sonra üzerine dilediginiz şekilde süslemeler yapılır.
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.