5 Mart 2010 Cuma

BİR FİLM VE ETKİNLİK

Bayramda hayatın Pause dügmesine dokunun diye yazmıştı blogdan bir arkadaş,o kadar çok yazı okudum ki şu anda kim oldugunu hatırlayamıyorum,bizde hayatın pause düğmesine dokunduk eşimle , ve dvd playerın Play dügmesine..Bir sürü film izledik.Bunların arasında en beğendiklerimden biri de elbette mekan bir mutfak oldugu için yukarda afişini gördügünüz No Reservations adlı filmdi.Filmin en çok beğendigim bölümleri Aaron Eckhart ın aryalar eşliginde yemek pişirdigi ve küçük Zoe ile birlikte pizza yaptığı sahneydi.Ayrıca filmin resmi sitesine girdiginiz zaman filmde yer alan bazı yemek ve sos tariflerine de ulaşabilirsiniz,özellikle safran sosun spesiyal oldugunu belirtmek isterim.Çok beğendigim bir başka film olan the Holiday dan ise bir başka yazıda bahsetmek istiyorum.

Gelelim uzun süredir bir yandan hastalık, bir yandan internet kesintileri sebebi ile katılamadığm ama bu sefer katılmayı çok istedigim ,sevgili Burçinin yemek etkinligine..Burçin gerçekten de harika bir konu seçmiş ,ayrıca logosuna bayıldığımı da ifade etmek isterim.
Ben son iki yıldır genellikle yenilebilir hediyeler götürüyorum zaten,kekler,kurabiyeler,pastalar..Bunların arasında en sık götürdügüm kurabiye tabağı hediyesi ile etkinliğe katılmak istedim.Tarif eski blogdan konu münasebetiyle buraya taşındı.





ÇİKOLATALI SÜRPRİZ KURABİYE TABAĞI

Arkadaşlarıma giderken onlara beni hatırlatacak ufak hediyeler götürmeyi çok severim,bu aralar truff ve kurabiye götürmek yeni takıntım,bu kurabiyeleri de bugün gideceğim arkadaşıma götüreceğim,pastacı burcunun martha stewart tan aldığı bir tarif ,ben tarifi tam uygulayamayadım bazı ölçüler bana çok abartılı geldi ve bir dahaki sefere daha farklı bir sosla yapmayı düşünüyorum,gerçi bu kurabiye de çok güzel oldu ama değiştirdiğim zaman size yeni tarifi yazarım,iyisi mi şimdi dün yaptığım tarifi yazayım...
Malzemeler-yaklaşık 50 adet-
430 gr un
120 gr kakao
1/2 çaykaşığı kabartma tozu
1/2çaykaşığı tuz
125 gr.tuzsuz tereyağı-oda sıcaklığında-
1 yumurta büyük veya 2 küçük
125 ml.süt
1çaykaşğı vanilya
25 adet marshmellow
Üzeri için-çikolatalı dolgu-
200 gr pudra şekeri
3 kaşık tereyağı -eritilmiş vesoğutulmuş-
60 gr kakao
60 ml.süt
vanilya
YAPILIŞ
un,kakao,karbanot ve tuzu bir kaba eleyin.Tereyağı ve şekeri mikserle krema kıvamına gelene kadar karıştırın,yumurta,süt ve vanilyayı ekleyin daha sonra hazırladğınız kuru karışımı ekleyip karıştırmaya devam edin yumuşak bir hamur oluyor.
Yağlı kağıt yayılmış fırın tepsisine 1 tatlı kaşığı kadar parçalar halinde yuvarlayarak yerleştirin,önceden 180 derecede ısıttğınız fırında 10-12 dk.pişirin.Sonra çıkarıp yarıya kestiğiniz şekerleri üstüne yerleştirin 2 veya 2,5 dk daha pişirin,soğuduktan sonra çik.dolgu ile kaplayın.
Çikolatalı dolgu yukarda sayılan malzemeler karıştırılarak yapılıyor,fakat Burcu 500 gr şeker yazmış bana çok geldi 200 gr kadar koydum o bile şekerliydi,şeker miktarı azaldğı için yaptığım kaplama biraz sulu oldu ben de kurabiyeleri hindistan cevizine buladım,marshmellow satın aldığım yerde muzlu olan çeşit varmış,çocuklar muzlu sevmiyoruz deyince yarısını şekerlemesiz yapıp üzerine biraz dolgudan damlatıp inci şekerlerle süsledim,bir dahaki sefere çik.dolguyu yarı yarıya kakao ve kuvertür çikolatayı eriterek yapmayı düşünüyorum o zaman tekrar yazarım hem donması kolay olur hem lezzeti...AFİYET OLSUN...
NOT ,o kadar süslü olmuşlar ki hediye götürdüğüm arkadaş paketi açmaya ve yemeye kıyamadı bir süre böyle saklayacakmış....
2.NOT;Kurabiyeyi tekrar yaptım ve üst dolgu malzemesini değiştirdim,çok daha güzel oldu...5-6 kaşık kremayı kaynayana kadar karıştırıp,50 gr.kadar bitter kuvertür çikolata ekledim ve eriyene kadar karıştırdım.Bu dolguya dilerseniz 2 kaşık kakao,2 kaşık pudra şekeri ve 2-3 kaşık süt ilave edebilirsiniz...ben sadece süt kreması ve çikolata kullandım çok güzel oldu...



0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.