5 Mart 2010 Cuma

zeytinyağlı kök sebzeler......


sebzeleri çok küçük doğramıyorum - ceviz büyüklüğünde
elma sirkesi pişerken uçuyor - keskinliği kalmıyor
ve
üstüne dereotu yakışıyor
malzemeler
- 2 adet orta büyüklükte patates
- 1 adet orta büyüklükte soğan
- 100 gr arpacık soğanı
- 2 adet orta büyüklükte kereviz
- 500 gr yerelması
- 2 adet orta büyüklükte havuç
- 1 adet rezene kökü
- 3 diş sarımsak
- 1.5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 çay bardağı elma sirkesi
- 2 adet yıldız anason
- 1 çay kaşığı rezene tohumu
- 1 çay kaşığı kişniş tohumu
- 2 adet karanfil
- 1/2 limon kabuğu rendesi
- zeytinyağı
- tuz
hazırlanması
- yerelmalarını ve kerevizleri soydum küp küp doğradım limonlu suya koydum
- soğanı piyazlık doğradım

- diğer tüm malzemeyi soydum - doğradım
- kök rezeneyi doğradım - çok az haşladım
- zeytinyağını tencereye koydum
- yıldız anason - rezene ve kişniş tohumunu zeytinyağında çok az kavurdum
- soğanı ve sarımsakları ilave etttim soğanlar şeffaflaşıncaya kadar kavurdum
- halka halka doğranmış havuçları ilave ettim 5 - 6 dakika karıştırarak kavurdum
- patatesleri ilave ettim beş dakika daha kavurdum
- arpacık soğanı - limon kabuğunu ve karanfilleri ilave ettim
- şekeri - tuzu - sirkeyi ve sebzelerin 2 parmak üstüne geçecek kadar su ilave ettim tencerenin kapağını kapattım orta ateşte pişmeye bıraktım
- havuçlar yumuşayınca yerelmaları ve kerevizi tencereye ilave ettim
- tüm sebzeler pişince altını kapadım haşlanmış rezene köklerini ilave ettim karıştırdım
- ılık olarak servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.