5 Mart 2010 Cuma

etli pilav.....

normalde pilavı nasıl pişiriyorsanız suyunu öyle koymalısınız
kullandığınız pirince göre değişiyor
ben pilav pişirirken pirinci kaynar su ile ıslatmıyorum
ve
kullandığım pirinç
bir ölçü pirinç- iki ölçü su şeklinde
baharatların ölçüsünü yazmadım sevdiğiniz gibi ayarlayabilirsiniz
ama
pul biberi abartmayın
malzemeler
- 300 gr dana kuşbaşı( küçük doğranmış)
- 250 gr pirinç
- 1 adet küçük soğan
- 100 gr nohut(haşlanmış - kabukları soyulmuş)
- 1 yemek kaşığı kuşüzümü
- 1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
- tereyağı
- 1 çay kaşığı şeker
- kuru nane
- yenibahar
- pulbiber
- tuz - karabiber
dana etini haşlamak için
- 1 adet küçük soğan
- 2 adet defne yaprağı
- 2 adet tane karabiber
hazırlanması
- dana etini yıkadım pişirmek için haşlamak için gerekli malzemeyle beraber tencereye koydum
üstünü iki parmak geçecek kadar su koydum orta ateşte etler iyice yumuşayıncaya kadar pişirdim
- etleri çıkardım - suyu süzdüm ve bir kenara ayırdım (pilav pişirmekte kullanmak için)
- soğanı rendeledim
- tereyağında kavurdum
- içine kuşüzümünü ve limon kabuklarını ekledim iki dakika çevirdim
- nane - yenibahar - karabiber- pulbiberi ekledim
- nohutları ekledim
- pirinci ekledim birkaç dakika kavurdum
- suyunu ve tuzunu - şekeri ilave ettim
- pişmiş dana etlerini ilave ettim karıştırdım
- pilav tenceresinin kapağını kapattım ortadan biraz daha kısık ateşte pişirdim
-20 dakika tencerenin kapağını açmadan dinlendirdim
- karıştırıp servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.