4 Mart 2010 Perşembe

TUZLU ÇUBUK

Bugün canım arşivden bir tarif yayınlamak istedi,hem de taa blogu ilk açtığım günlerden kalma bir tarif...Ne yapayım hava o kadar güzel İstanbul bu havada o kadar şahaneki mutfağa giresim yok...Bir de tabi Almanyadan gelen bir gruba İstanbulu gezdirdiğim için yemek yapma işlerine bir süreligine ara verdim ama blogu ihmal etmeyeyim,ilk yaptığım günden beri her yaptığımda tadı bir kez daha beni kendine hayran bırakan bu çubukları yayınlayayım dedim..
Bir de tabi pasta veya tatlı bir şey yaptığınız zaman onu dengelemek için yapmanız gereken tek şey pastanın o muhteşem şeker oranını hafifletmek için yanına tuzlu çubuklar yapmaktır...ve bu çubukların tarifi cok kolay ama bu kolaylık sizi aldatmasın tadı muhteşem, ağızda dağılan nefis çubuklar..
MALZEMELER-30,40 adet-
150 gr. tereyağı (margarinde kullanabilirsiniz ama ben prensip olarak bütün yemeklerde doğal yağlar kullanılması taraftarıyım)
50 ml. taze krema
1,5 bardak un
tuz
1 yumurta
1 caykas.karbonat
çörek otu veya susam
yumurta akı, tereyağ, krema ve tuzu karıştırın yavaş yavaş un ekleyerek bir hamur elde edin,tarifteki un miktarı yeterli değilse un ilave edebilirsiniz ama zannediyorum bu miktarla uygun bir hamur elde edebilirsiniz.daha sonra dilediğiniz şekilde biçimlendirin , üzerine yumurta sarısı ve susam veya çörekotu serperek fırında 200 derecede pişirin...
AFİYET OLSUN

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.