4 Mart 2010 Perşembe

TURUNÇ REÇELİ


Sonunda bende yaptım turunç reçelini.Antalya gibi bir memlekette oturuyorum ama bugüne kadar turunç reçeli yapma fırsatım olmamıştı.Ama geçen gün yerlere dökülmüş turunçları görünce toplamadan edemedim.Baya da toplamışım iki kavanoz kadar turunç reçeli çıktı.Turuncun agızda bıraktıgı o buruk tadı çok seviyorum ben.Eger imkanınız varsa deneyin derim çünkü tadı çok güzel oluyor.

TURUNÇ REÇELİ MALZEMELERİ:
  • 15-20 Adet turunç
  • 2 adet portakalın içi
  • 1,5 kiloya yakın toz şeker(şeker oranını damak tadınıza göre ayarlarsanız daha güzel olur)
  • yarım limon suyu

Turunçları bir güzel yıkayın ve kabuklarını beyaz kısımlarına denk gelmeyecek şekilde soyun.Soydugunuz kabukları dilediginiz büyüklük de dilimleyin ve derin bir tencereye koyarak üstünü geçecek kadar su koyun ve ocaga koyun.Su kaynayınca 15 dakika kadar daha kaynattıktan sonra suyunu süzüp tekrar üstüne su ekleyerek ocaga koyun.ikinci kaynatma süresi turunç kabukları yumuşayana kadar olacak.Kabuklar yumuşayınca suyunu süzün,üstüne şekerini ve kabuklarını soyarak dogradıgınız portakalları ekleyin.(Ben bir gece şekerin içinde beklettim ama siz dilerseniz hemen yapabilirsiniz.)Tahta kaşıkla şekerini karıştırın ve bir gece şekerde bekletin.Ertesi gün baya bir sulanmış olacak.(hiç su eklemesi yapmayın)Tekrar ocaga koyun ilk önce yüksek ateşte kaynayıncada kısık ateşte pişmeye bırakın.Yaklaşık 40-50 dakika sonra yani piştikten sonra limonunu ekleyin ve 10 dakika sonra altını kapatın.Soguyunca kavanozlara doldurun.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.