4 Mart 2010 Perşembe

fındıklı kurabiye......

evde
pasta - kurabiye - börek - çörek kokusu seviyorum
aynı zamanda
bereket getirdiğine inanıyorum.....
kurabiye hamurunun biraz sert olması gerekiyor
benim kulladığım yumurtalar çok küçüktü
normal boyutlarda 2 adet kullanmak yeterli olur
bir parça portakal kabuğu rendesi güzel olurdu
lakin
evde portakal olmadığı için koyamadım
malzemeler
- 525 gr un
- 1oo gr fındık
- 75 gr damla çikolata
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 175 gr eritilmiş tereyağı(sıcak olmasın)
- 200 gr toz şeker
- 100 gr esmer şeker
- 3 adet yumurta
- 1 yemek kaşığı toz antep fıstığı
hazırlanması
- fındıkları fırın tepsisine koydum altın rengi olana kadar kavurdum
(aynı işlemi çok kısık ateş ve yanmaz tava kullanarak yapabilirsiniz)
- rondodan geçirdim(un gibi olmasın)
- büyük bir kasede un - kabartmatozu - vanilya - rondodan geçirilmiş fındıklar ve damla çikolatayı karıştırdım
- başka bir kasede toz şeker - esmer şeker eritilmiş tereyağı ve yumurtaları çırptım
- yumurtalı karışımı unlu karışıma ilave ettim yoğurdum
- toz antep fıstığını ilave ettim çok az yoğurdum
- cevizden biraz küçük yuvarlak şekil verdim
- pişirme kağıdı kaplanmış fırın tepsisine dizdim
- önceden 160 derece önceden ısıtılmış fırında 25- 30 dakika pişirdim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.