5 Mart 2010 Cuma

tarçınlı - kayısılı kek.....

son zamanlarda
aklımda
beyaz un yerine kepekli un kullansam
nasıl olur ? gibi bir düşünce var
tarifleri revize etmem gerekebilir
ama
denemeye değer
sanırım 2009 da
beyaz un out
kepekli un in....
evde başka süt olmadığından light süt kullandım
biraz pekmez koymayı düşünmüştüm - unuttum
ve eğer fazla şekerli seviyorsanız şekerin miktarını biraz artırabilirsiniz

malzemeler
- 250 gr kepekli un
- 100 gr şeker
- 2 adet yumurta
- 250 gr süt
- 1 tatlı kaşığı +1 çay kaşığı tarçın
- 100 gr tereyağı
- 1 tutam tuz
- 2 tatlı tarçın
- 15 adet kuru kayısı
- 1 avuç bütün ceviz
- 1 paket kabartma tozu
hazırlanması
- un - şeker - kabartma tozu - tuz - 1 tatlı kaşığı tarçını bir kabın içerisinde karıştırdım
- tereyağını eritip - soğumaya bıraktım
- kuru kayısıları yıkadım - kuruladım - küçük küçük kestim
- mikserin kasesinde
- önce yumurtaları karıştırdım
- sütü ilave edip karıştırmaya devam ettin
- soğumuş yağı ilave ettim
- unlu karışımı ilave ettim birkaç dakika daha karıştırdım
- kayısıları ilave edip tahta kaşıkla çok az karıştırdım
- karışımı yağlanmış dikdörtgen kalıba döktüm
- önce 1 çay kaşığı tarçını
- sonra cevizleri hamurun üzerine serpiştirdim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişirdim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.