4 Mart 2010 Perşembe

SUPANGLE ve YENİ YIL MENÜSÜ


Hepinizin şimdiden yeni yılını kutluyorum arkadaşlar.Yeni bir yılın hepinize saglık ve mutluluk getirmesini diliyorum.Ve ülkem içinde huzur ve barış diliyorum.Bu yeni yıla sevdiklerimizle beraber girecegiz biz de o yüzden tatlı bir telaş var bende.Yeni yıl menüsünü günler öncesinden kafamda tasarladım ve yarın inşallah uygulamaya geçecegim.Bu yıl menümde:
  1. Fırında hindi
  2. İç pilav
  3. İşkembe çorbası
  4. Kereviz salatası
  5. Arnavut cigeri
  6. Paçanga böregi
  7. Rus salatası
  8. Piyaz
  9. Ayva tatlısı yapacagım.Eger menüsünü oluşturmayanlar varsa ve arayış içindeyse belki benim ki bir işinize yarar.

Ve gelelim supangle tariflerine.Bizim evde çikolatalı veya kakaolu tarifler çok sevilir o yüzden sık sık yapmaya çalışırım bende.Supangle de bunlardan biridir.Ve benim tarifim:

Supangle Malzemeleri:

  • 1 kg süt
  • 1 su bardagı şeker(içine bitter çikolata da atacagımız için aslında bu şeker bizimkilere fazla tatlı geliyor ama siz şeker oranı hissedilir olsun diyorsanız bu oran iyidir)
  • 1 tepeleme çay bardagı un
  • 2-3 yemek kaşıgı margarin veya tereyag
  • 1 adet bitter çikolata(galiba bitter çikolata 80 gr.ama tam hatırlamıyorum)
  • 1 çay bardagı kakao

Sütün içine şeker,un ve kakaoyu ekleyerek iyice karıştırın ki unlar topaklanmasın.Ocaga alıp kaynatıyoruz sütlü karışımı.Kaynamaya başlayınca tereyagını ekliyoruz ve karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz.Ocaktan indşrmeden önce bitter çikolatasını da ekleyerek karıştırıyoruz ve çikolata eriyince ocaktan alıyoruz.Ve kaselere boşaltıp üstünü süslüyoruz.
Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.