4 Mart 2010 Perşembe

ORTA YEMEGİ-KONYA-


Malum Kurban Bayramı..Çocukken kurban bayramlarını pek sevmezdim,neden bilmem..Galiba her yerde kesilen kurbanların görüntüleri,çok hoşuma gitmezdi.Ama son zamanlarda, İstanbulda hiç kimse ortalarda kurban kesmiyor artık,son derece sağlıklı ve güzel ortamlarda bu ibadet yerine getiriliyor,etler küçük parçalar halinde evlere geliyor ve rahatlıkla ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor.Özellikle, benim gibi, çevrede verecek fakir kişi yok ya da varsa da biz bilemiyoruz diyenler için bazı kuruluşlar olaganüstü güzel imkanlar hazırlıyorlar..Biz bu senede, her yıl oldugu gibi, kurbanlarımızı yurdun veya dünyanın herhangi bir yerinde kesilip ihtiyaç sahiplerine ulaşması,birkaç yüzün gülebilmesi için bağışladık..Rabbim kabul etsin,bizim ve herkesin kurbanları, en güzel şekilde, ihtiyacı olanlara ulaşsın inş.Bu bağış sisteminin en güzel yanı, isteyenlere, kurban etinden hazırlanmış 5 kg.lık paketlerin gelmesi..Evde de kurban kesilmiş gibi bir telaş oluyor böylece..Ben de geleneksel olarak kavurmamı yaptım,biraz kıyma çektirdim,biraz da kızartmalık et ayırdım.Yorgunluktan bayılacak hale geldim,zaten yeni iyileşmişim,bir de bu et, balık işlerini pek sevmem.Neyse ki sonra anneme gittim,orda kardeşlerimle ve annemlerle görüşüp güzel bir akşam geçirdik.
Gelelim yukarda gördüğünüz şahane yemeğe..Bu yemeği Konyalı bir arkadaşımdan öğrendim,söyledigine göre bu yemek Konya nın geleneksel Ramazan ve Bayram yemeğiymiş..Ben aslında bu yemegi Bayramda yapmadım,malum bizim etler parçalanmış geldigi için böyle kemikli parçalar yoktu,kasaptan özel kuzu kol almıştım,ama Bayram dolayısı ile evinizde bu tarz bir et bulunabileceğini düşündügüm için tarifi bugün yazıyorum..
MALZEMELER
1 adet kuzu kol -bu yaklaşık 1 veya 2 kg.arası oluyor-
3-4 adet patlıcan
1 adet soğan
4-5 adet biber
1 adet domates
karabiber tuz
YAPILIŞ
Kuzu kolun üzerine bıçakla çentikler kesin.Düdüklü tencerede biraz tuz ilavesi ile üzerine çıkacak kadar su ekleyin ve iyice haşlayın.Bu süre kullandığınız düdüklü tencereye göre değişebilir,arkadaşım iki saate yakın demişti ama ben clipso kullanıyorum ve yaklaşık 40-45 dk.kadar haşladım.
Sonra haşlanan eti biraz tereyağı ve salça ile bütün halinde kızartın.
Diger tarafta patlıcanları alacalı soyun,önce uzunlamasına ikiye ,sonra her bir parçayı üçe kesin.Bir tencereye biraz sıvıyağ ekleyin,tavla zarı şeklinde doğranmış soğanı ilave edin,sararana kadar kızartın.Sonra patlıcanları ekleyin,biraz pişirin,en son bir iki adet domates ilave edin,tuz ekleyin.Ateşe dayanıklı bir kaba hazırladığınız patlıcanları yerleştirin,üzerine eti ekleyin.Bir iki adet sivri biber koyun.(ben eşim sevdigi için bir iki patateste ilave ettim)
Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat pişirin..
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.