4 Mart 2010 Perşembe

AŞURE

Aşure zamanı geldi hatta geçiyordur bile ve ben ancak yapabildim.Aslında ben aşureyi çok severim ve sık sık yaparım.Ama bu sefer güzel annemin tarifiyle yaptım aşureyi.Ve Güzel annem kadar güzel ve tatlı oldu.Ve aşure yaparken elim hiç aza gitmez nedense.Her yaptıgım aşure birçok komşuma kısmet olur ve bu da beni mutlu eder.Paylaşmak çok güzel bir duygu degil mi?Neyse artık tarife geçeyim isterseniz.Annemin tarifiyle benim meşhur aşurem.
Malzemeler:
  • 2-3 su bardagı aşurelik bugday
  • 1 su bardagı nohut
  • 1 su bardagı kuru fasulye
  • 2-3 su bardagı toz şeker
  • kuru üzüm
  • elma
  • kuru kayısı
  • portakal kabugu rendesi
  • ceviz(üstüne)

Nohutu ve kuru fasulyeyi bir gece önceden aynı kapta ıslatın.Bugdayı da yine bir gece önceden üstünü geçecek kadar suyla bir kere kaynatın ve beklesin.Ertesi gün nohudun ve kuru fasulyenin suyunu süzüp düdüklü tencerede kaynatın.Bu arada bugdayında suyunu süzüp ayrı bir tencerede üstüne tekrar su koyarak iyice özdeşleşene kadar yani bugdaylar patlayana kadar kaynatın.Sonra içine nohudu ve kuru fasulyeyi ekleyin.Ve yine hepsi iyice özdeşleşince içine çekirdeksiz kuru üzümü ve küp küp dogramış kuru kayısıyı ekleyin.Ve kaynatmaya devam edin.Kıvamı koyu geldiyse size sıcak su ekleyebilirsiniz.Kayısılar ve üzümler de yumuşadıktan sonra şekerini ilave edin.(aslında ben yaklaşık bir şeker miktarı vermeye çalıştım ama aslında ölçmeden koydum yani tadına bakarak damak tadımıza uygun ayarlamaya çalıştım.Şekeri size çok gelirse azaltabilrisiniz)En son olarak da kabukları soyulup küçük küçük dogranmış elmaları ve portakal kabugu rendesini ekleyin.Biraz daha kaynatıp altını kapatın.Kaselere koyun ve üstüne ceviz,nar taneleri ile süsleyerek servis edin.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.