5 Mart 2010 Cuma

sakız muhallebisi....

sakız reçeli büyük aktarlarda ve büyük marketlerde var
benim gibi az şekerli seviyorsanız
2 kahve fincanı şeker gayet güzel oluyor
ama şekerli seviyorsanız
biraz daha şeker ekleyebilirsiniz

malzemeler
- 1250 ml süt
- 2 türk kahve fincanı şeker
- 2 türk kahve fincanı un
- 3 çorba kaşığı mısır nişastası
- 1 çorba kaşığı sakız reçeli
- 2 parça sakız
hazırlanması
-sakız parçalarını dövdüm
- dövülmüş sakızlar - sakız reçeli - şeker ve sütü bir tencereye koydum orta ateşte karıştırarak kaynattım(karıştırarak kaynatmak sakızların daha iyi erimesi ve tadının ortaya çıkmasını sağlıyor)
- bir kasede un ve nişastayı karıştırdım biraz su ekledim bulamaç haline getirdim
- kaynayan sütten birkaç karış alıp unlu nişastalı karışıma ekledim
- pütür kalmayacak şekilde karıştırdım
- sonra tel süzgeçten geçirerek süte ilave ettim
- tahta kaşıkla sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirdim
- muhallebiyi başka bir kaba boşalttım
- soğuyuncaya kadar çırpmaya - karıştırmaya devam ettim
- soğuduktan sonra kaselere boşalltım üstlerini streçfilmle kapladım
- buzdolabında beklettikten sonra servis yaptım

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.