4 Mart 2010 Perşembe

RENKLİ PATATES TOPLARI

İlkokul çağlarında resim - iş derslerinde patatesten baskı yaptınız mı hiç? Benim en sevdiğim konuydu patates baskısı. Başka bir şey beceremezdim de ondan galiba. Resimci gelir evet çocuklar çıkarın kağıtları konu bahar resmi, konu hayaliniz, konu uzay, konu bayram, konu seyran hiç beceremezdim. Bütün ders boyu sağdaki soldaki ne yapmışsa bende biraz biraz kopyalardım ders bitince ohhh derdim. Eve gidince sevgili ablam burda çoook sevgili olur kendileri hemen konuyu benim yerime gerçekleştirirdi ve ben ertesi hafta büyük bir gururla ben yaptım olmuş mu diye resmimi götürürdüm. Aman ne beğenirlerdi büyük yetenektim caaanım üstelik resim her zaman okul panosuna asılırdı ay ne fenayım. O zamanlar Sümerbank en şaşalı dönemlerindeydi. Resim yarışması düzenlerdi ve kopyacı yeşo o yarışmaya katıldı hemde kendi resmiyle. Evet şaka gibi ilkokul 1 den lise 1 e kadar bütün resimlerini ablasına yaptırmış olan ben bir kez yarşımaya katıldım kendi yaptığım resimle ve ödül kazandım. Resimde kocaman bir Sümerbank binası tepesinde işareti her katında vitrin var vitrinlere çizmişim kıyafetler ayakkabı kumaş tabak canak artık ne satılıyorsa orda. İçeri girip çıkan büyüklü küçüklü insanlar. Kocaman bahçesi var çicekler kuşlar. Binadan çıkan elinde poşet poşetin üstünde amblemi var mavi çizgili. Resim gözümün önünde canlandı. 1 hafta uğraştım hergün kurdum hiç bozmadan yaptım. Acaba ne oldu kıymetli resmim hangi sobada yandı?? Neyse ben kazanamanın büyük gururu annemle Sümerbanka gittik ordan bize hiç ununtmam boya kalemleri, defter, tşhirt, ve perdelik kumaş hediye ettiler bir plaket verdiler. Resim öğretmenime ve okulada hediye verdiler. Belki de resmim sandığımdan iyiydi ama tembelim işte napayım. Patates baskısından nerelere geldim. Benim en sevdiğim bölüm patates baskısı dedim ya patatesin kendini yemeyi sevdiğimden midir nedir seviyorum. Alırım elime patatesleri kuşlar böcekeler bir güzel oyarım iyi oyarım haaa yaklaşmayın gözünüzü bilem oyarım ;) Renk renk boyarım patatesleri basarım kağıdıma ama gelişigüzel değil özenle ve zevkle. Sanki patates salatası yapmıyormuşum da yiyecekmişim gibi. Gelgelelim bir gün eve geldim ve kağıt bana yetmedi ben taştım duvarlara. Hehe çok da güzel oldu ama bu iş annemin pek hoşuna gitmedi neyse sulu boya ve kolayca çıktı böylece patates maceramın sonu geldi. Ama ben ne kadar ileri görüşlüymüşüm farkında değiller. Biliyorsunuz artık dolabın üzerine çicek böcek çiziyorlar sonra bunun devamını duvara yatağın başına devam ettiriyorlar. Oldu size moda ama anlayan kim. Hem ne var caaanım bende devam ettirdim. Ben çok önemli olacakmışımda engel olmuşlar vay benim çocukluğumaaaaa
Bunu niye anlattım çünkü size renkli renkli patates topları yaptım. Artık dışına neyi bulamak isterseniz bulayın hayal gücünüzü sınırlamayın sınırlatmayın..


Malzemeler:
8 orta boy patates
2 yemek kaşığı tereyağı
tuz
havuç rendelenmiş
kırmızı biber
nane
çörekotu susam

Patatesleri haşlayıp, kabuklarını soyun, ezin. Tereyağını tuzunu ekleyip karıştırın. Patatesten bir miktar alıp avcunuzda top yapın. Havuca, naneye, bibere, susama bulayıp tabağa yerleştirin. Bu işlemi tüm malzemeler bitene kadar tekrarlayın.


Afiyet Olsun....

Bu arada Esranın Kütüphanesi için günler azalmaya başladı kitapları göndermeyi unutmayın kocaman bir blogcu dostluğu kütüphanemiz olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.