5 Mart 2010 Cuma

MENEMEN

Bu kadar zor yemekler ve pasta tariflerinden sonra bu tarif size komik gelebilir...Ama benim içiun gerçekten çok önemli bir tarif..Çünkü bu benim eşimin yapabildiği yegane yemek ve bu yemeği o kadar önemsiyor ki bayanların asla yapamayacağını iddia ediyor..Çünkü bu yemeği pişirmek sabır işiymiş ve hiç bir bayanda bu sabır olmazmış:)))İncecik yufkaları açıp baklava yapanlara,bir kaşığa 40 olmasa da 20-30 mantı sığdıranlara duyurulur..
Yine de, hafta sonu çok yorgun bir anımda bana bu yemegi pişiren zarif eşime teşekkür ediyorum..ve tarifi aynen onun yaptığı şekilde yazıyorum
MALZEMELER
5-6 adet domates
3 kaşık sıvıyag
tuz
5 adet yumurta
YAPILIŞ
Domatesler rendelenir,biraz tuz ve sıvıyağ ilavesi ile bir tavada kapağı kapatılarak iyice pişirilir.Yemeğin püf noktası ve sabır meselesi tam da bu anda gizli...Artık olmuştur dediğimiz zamanlarda dahi eşim domateslerin pişme derecesini beğenmedi ve biraz daha ,biraz daha ..dedi durdu..Artık domatesler iyice piştiğinde teker teker yumurtaları kırın,tavayı elinizle sallayarak yumurtaları dağıtın,henüz kaşık kullanmayın.Yumurtalar pişmek üzere iken kaşıkla dağıtın ve pişme derecesini öyle ayarlayın ki,yumurtalar çok katı olmasın.Servis tabağına alın ve sıcak ekmekle birlikte servis yapın..
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.