5 Mart 2010 Cuma

MANTARLI TAVUK


Yemekteyiz programını izliyor musunuz?Ben ara sıra izliyorum.Yarışmacılar bana göre çok basit sayılacak yemeklerle yarışmaya katılıyorlar,bilemiyorum belki de programın formatı öyledir ama bu yemeklere yarışmacıların tepkileri beni çok üzüyor.Türk kültüründe kesinlikle yer almayan hakaretler zinciri içinde yarışma devam ediyor.Bence bu tarz programlar yavaş yavaş toplumsal nezaket kurallarını ortadan kaldırabilecek nitelikte.Özellikle yaşı daha genç olan yarışmacılar bu konuda çok acımasız.Zaten yemek seçen ,hiç bir şey yemeyen çocuklarla gençlerle uğraşan bir toplum haline gelmiş durumdayız.Bir de bu programı izleyip annesine ya da yemeği yapan kişiye her türlü eleştiriyi pervasızca yapan gençler düşünebiliyor musunuz?Bence program yemek pişirilmesine teşvik ve özendirme açısından iyi ,ama eleştirilerin dozu konusunda bir daha yapılandırılmasında yarar var diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz?
Bugün yapımı çok basit ama hiç kimsenin hayır demeyeceği bir tavuk sote tarifi yazmak istiyorum.Hazır Kurban Bayramı yaklaşıyorken ve etli tariflerin mutfaklarımızı ve bloglarımızı dolduracağı günler yakınken,şöyle güzel bir tavuk tabağına kimse hayır demez sanırım.En azından bizim evde bu tabağa hiç bir zaman hayır denmez..
MALZEMELER
4 adet tavuk göğüs fileto
200 gr.kadar mantar
1-2 diş sarmısak
sivribiber
domates
Tavuk gögüslerini kızdırmış olduğunuz tavaya alarak,her iki yanlarını da güzelce kızartın.Tuz,karabiber,kekik,kırmızıbiber ilave edin.Bir kenara alın.Aynı tavaya biraz yağ ilave ederek mantarları ve ince dilimlediğiniz sarmısakları alın.Güzelce soteleyin,biraz sivri biber de ilave edebilirsiniz.Tuz ilave edin.Önceden kızartmış oldugunuz tavukları da tavaya alarak ısıtın.Patates kızartması eşliginde servis yapın.
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.