5 Mart 2010 Cuma

İŞKEMBE ÇORBASI

Bu aralar hep hastalıkla ugraşıyoruz maalesef.Önce Efe sonra ben ve babamız aynı anda hastalandık.Ama en çok Efe'nin hastalıgı korkuttugu bizi.İnsanın çocugu hasta olunca kendini unutuyor.Biz kendi kendimizi bir nebzede olsa idare ediyoruz ama o daha çok küçük.İnşallah en kısa zamanda hepimiz iyleşiriz.
Bu arada işkembe çorbasını herkes sevmez ama biz eşimle bayılırız.Aslında ben sakatatın her türüne bayılırım.Bu çorba bayramdan kalma yani arşivden aldım.Malum hastalıktan dolayı pek yeni birşey yapamıyorum.
Malzemeler:
  • 1 kg.işkembe
  • 2 yemek kaşıgı tereyag
  • 2-3 yemek kaşıgı un
  • 5-6 diş sarımsak
  • tuz
  • limon suyu
  • kırmızı toz biber(üstüne)
  • 1 yemek kaşıgı tereyagüstüne)

Kasaptan ben temizlenmiş işkembe alıyorum malum işkembe temizlemek zor iş.Kasaptan aldıgım işkembeyi bir gün boyunca 1-2 saat arayla tuzlu ve unlu suda bekletiyorum.Ve 1-2 saatte bir bu suyu yeniliyorum.Un işkembenin kokusunu alıyor tuzda temizlenmesine yardımcı oluyor.En son suyunu dökdükten sonra işkembeyi iyice yıkıyoruz ve düdüklü tencereye koyuyoruz.Üzerini geçecek kadar su ekleyip içine 1-2 diş soyulmuş sarmısak ve birkaç damla limon suyu ekleyerek pişmeye bırakıyoruz.Pişme süresi yaklaşık yarım saat.Pişen işkembeyi suyunun içinden çıkarıp soguduktan sonra küçük küçük dogruyoruz.Ve tekrar suyunun içine atıyoruz.Ayrı bir tencerede 2yemek kaşıgı tereyagını eritip unu katıp unun kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.İşmekbeleri suyuyla beraber unu kavurdugumuz tencereye boşaltıyoruz.Kaynayana kadar pişiriyoruz ve bir taşım kaynadıktan sonra üstüne 1-2 diş dövülmüş sarımsak ve az limon suyu ekliyoruz.Ve bir taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alıyoruz.Üstüne tereyagını eritip kırmızı tozbiberi ekleyoruz ve çorbanın üstüne gezdiriyoruz veya sadece tabaklara çorbayı koyduktan sonra tabaklara sosu paylaştırıyoruz.Biz sirke sevmedigimiz için ayrıca bir sos hazırlamıyorum ama ek olarak bol sarımsak ve limon karışımından sos hazırlayıp servis esnasında tabaklara döküyoruz.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.