5 Mart 2010 Cuma

LORLU PRAMİT PASTA

Bu pastayı geçen hafta sonu Kırklareli ve Edirne'den gelen kuzemlerim ve eşleri için hazırladım.. Bilin bakalım bu pastayı neyle yaptım diye sorduğumda ilk cevap patates mi diye geldi:)) yok artık daha önce ıspanakla ve kurufasulye ile pasta yapmışlıyım var ama patates değil.. tabi bir kaç yudum tattıktan sonra peynir diye cevap geldi.. Çok beğendiler ve tarifini istediler..
malzemeler:
  • 500 gr. lor(tuzsuz)
  • 2 yumurta
  • 1 bardak pudra şekeri
  • 125 gr.margarin
  • 1 paket vanilya
  • 2 paket petibör büskivi
  • 2 adet muz
  • 1 paket çikolata sosu + süt

yapılışı: Yumurtaları iyice çırptım. Çırpmaya devam ederek loru, şekeri, eritilmiş margarini ve vanilyayı ekledim.Böylece kremamız hazır oldu. Düz bir zemine büskivileri sütle ıslatıp enine 3 tane boyuna 5 tane dizdim. kremadan sürdüm. Böyle üç kat olacak şekilde bu işlemi tekrarladım. Ortadaki büskivilere boylamasına muzları yerleştirip yanlardaki büskivileri üstten birleştirdim. üçgen şekli verdim. dışınıda kalan krema ile kaplayıp bir gece dolapta beklettim. servisten 1 saat önce çikolata sosunu hazırlayıp servis ettim...

afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.