5 Mart 2010 Cuma

KISIR & FIRIN SÜTLAÇ



Aynı günün farklı saatlerinde yapılan,birbiriyle asla uyumlu olmayan iki tarif yazacağım bugün.Birisi kısır diğeri fırın sütlaç.

Tatil dönüşlerinde evime uyum sağlamanın tek yolu hemen mutfağa girmek gibi geliyor bana.İki tencere yemek pişirince anlıyorum sanki evde olduğumu.
Eşime,canın ne istiyor? diye sorduğumda aslında biliyorum canının kısır istediğini.O'da biliyor cevabını bildiğimi:))
Yine bu konuşmanın ardından yapıldı yukarıda gördüğünüz kısır.Tarif vermeye bile gerek yok belki ama herkesin farklı tarifleri olduğunu bildiğim için kısaca anlatacağım nasıl yaptığımı.Normalde göz kararı yaptığım kısırı dün dikkatle ölçerek yaptım.Biz sonucu çok beğendik.Eğer kısırı farklı yapıyorsanız bir de böyle denemenizi tavsiye ederim.

MALZEMELER

  1. 3 Su bardağı ince bulgur
  2. 1.5-2 Çay bardağı kaynar su
  3. 2 Yemek kaşığı domates salçası
  4. 1 Yemek kaşığı biber salçası
  5. 2 Orta boy kuru soğan
  6. 5-6 Dal taze soğan
  7. 2 Orta boy domates
  8. 4 Tane yeşil biber
  9. 1 Büyük boy salatalık
  10. 1/2 Demet maydanoz
  11. 4-5 dal dereotu
  12. 2 Adet limon
  13. Taze veya toz nane (ben ikisini de kullandım)
  14. Zeytinyağı,tuz,kırmızıbiber,karabiber

HAZIRLANIŞI

Geniş bir kabın içindeki bulgurun üzerine naneyi ekleyip kaynar suyu dökün.(naneyi bu aşamada ekleyince bulgur mis gibi nane kokuyor) Bulgur yumuşarken diğer tarafta bütün malzemeleri ince ince doğrayın.Kuru soğanı zeytinyağında kavurun ve üzerine salçayı ekleyin.Bir süre sonra yumuşayan bulgurun üzerine salça-soğan karışımını döküp iyice yoğurun.Doğradığımız diğer malzemelerden sert olanları ve limon suyunu önce ekleyip yoğurmaya devam edin.Kalan malzemelerive baharatlarıda koyup yavaşça karıştırın.

Kısırınız servise hazırdır,afiyet olsun...

Kısırın yanında gördüğünüz turşuları,Antalya'dan gelirken,Birsen Ablamdan getirdim.Bitmesin diye azar azar yiyoruz:)))

FIRIN SÜTLAÇ

Bu sıcak yaz günlerinde dolaptan çıkmış bir kase buz gibi sütlaca kim hayır diyebilir ki.Hele üzerinde dondurma da varsa...

Bloğumun açılış tarifi olan sütlacın yapım aşamalarını BURADAN görebilirsiniz

NOT:Sütlacın biraz katı kavamlısından hoşlananlar,malzemeler listesindeki pirinci veya nişastayı biraz daha fazla kullanabilirler.Ben 3 kaşık nişasta kullandım ve pişen sütlacın içine yarım paket vanilya ekledim.

Afiyet şeker olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.