5 Mart 2010 Cuma

GÜVEÇTE ETLİ TÜRLÜ



Ye#48 etkinliginin bu sefer ki konusu Mest oldugunuz yiyecekler ve ev sahibimiz de Maydonose.Açıkçası konuya bayıldım.Benim mest oldugum veya ailecek mest oldugumuz güveçte yapılan her türlü yemeklerdir.O yüzden etkinlige güveçte yaptıgım türlü ile katılmak istedim.Ve arkadaşımıza kolay gelsin diyerek tarife geçmek istiyorum.
Malzemeler:
  • 250-300 gr.dana kuşbaşı(bizim evde kuzu veya koyun kuşbaşı yenmedigi için dana kullandım ben)
  • 2 adet kuru sogan
  • 3-4 diş sarımsak
  • 2 adet patates
  • 2 adet patlıcan
  • bir miktar taze fasulye
  • 3 adet sivri biber
  • 3-4 adet domates
  • 2 yemek kaşıgı tereyag
  • tuz,karabiber,kekik
  • 1 su bardagı sıcak su

Soganları yarım ay şeklinde dograyın.Sarmısakları ufak dograyın.Taze fasulyenin kılçıklarını ayıklayıp dograyın,patlıcanları alaca soyup küp şeklinde dograyın.Patatesleri de soyup istenilen büyüklükte dograyın.Etleri güvecin altına yerleştirin.Yarım ay şeklinde dogranmış soganları üstüne koyun.Sonra fasulyeleri,patlıcanları,patatesi ekleyin.En son olarak biberleri,sarmısagı ve kabukları soyularak iri dogranmış domatesleri ekleyin,baharatını ekleyin üstüne de 1 su bardagı sıcak suyu ekleyip,tereyagını üstüne koyun ve agzını iyice kapatın.Benim güvecimin kendi kapagı vardı ama eger kapak yoksa aliminyum folya da sarabilirsiniz.İşin sırrı buharın ve sıcaklıgın güvecin içinde kalması.Ve güveci ocagın üzerine alıyoruz ilk önce yüksek ateşte kaynamaya başlayınca da kısık ateşte pişmesi gerekiyor.Pişme süresi biraz uzun.Ama tadı bir o kadar lezzetli oluyor.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.