5 Mart 2010 Cuma

KAVALA UN KURABİYESİ


Bloglardan denemelere devam. Sevgili Süheyla yapmış benim de aklımdaydı mutlaka denemeliyim dedim. Girdim mutfağa ve bu muhteşem tadlar çıktı ortaya. Benimkiler ay şeklinde değilde dikdörgen oldu bu şekli vermek daha kolay geldi tembellik işte bir an önce yapayım da tadına bakayım diye. Bu lezzet için rejim bozulur bozdum. Ama beni bir aydır görmeyen arkadaşlarım bugün çok kilo vermişsin dediler keyfim yerinde. Aslında bunun yaptığım yoga ve platesin beni şekillendirmesine borçluyum. Kurabiyelere dönecek olursak mutlaka yapın derim.

MALZEMELER
250 gr tereyağ ya da margarin
1 su bardağı file badem
1 su bardak kadar pudraşekeri
1-2 paket kabartma tozu
3 su bardağı kadar un

Yağdan 2-3 kaşık kadar ayırın ve bunu bir tavada bademlerle birlikte kavurun üzerine 4 kaşık un ilave edin, kavurun. Kalan yağı pudra şekerine yedirin, kabartma tozu, un ve kavurdugunuz karışımı ekleyin. Unu azar azar ekleyin. Kurabiye hamuru kıvamına gelince un eklemeyi bırakın. Yağlanmış tepsiye kurabiyelerinizi dizin. 180 derecede yaklaşık 15-20 dk.beyaz kalacak şekilde pişirin. Üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet Olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.