4 Mart 2010 Perşembe

kadınbudu köfte - tabbule....

kadınbudu köftenin yanına en çok patates püresi yakıştırıyorum
ama
bayramda aldığım + 3 kilo var
bilmem anlatabildim mi
rende soğanın suyunu köftenin içerisine koymadım....
ve
çoğunlukla tabbuleye
çok az nar ekşiside koyuyorum

malzemeler
- 1/2 kg dana kıyma
- 2 yemek kaşığı pirinç
- 3 adet yumurta
- 1 adet orta boy soğan
- dereotu
- tuz - karabiber
- galeta unu
- kızartmak için sıvı yağ
hazırlanması
- küçük bir tencerede pirince su ekleyip pişirdim
- kıymanın yarısını yanmaz tavada suyunu çekene kadar pişirdim
- kıymanın pişmeyen yarısına rendelenmiş soğan - 1 adet yumurta - tuz - karabiber
ince kıyılmış dereotunu ilave ettim
- haşlanmış pirinçleri ve pişmiş kıymayıda ilave edip
- şekil verdim(oval ve yassı)
- 2 adet yumurtayı bir kasede çırptım
- köfteleri önce galeta ununa - sonra yumurtaya batırıp kızarttım
- kağıt havlu üzerinde biraz beklettim
- sonra servis tabağına dizdim


tabbule için malzeme
- 1 demet roka
- yarım demet maydanoz
- yarım demet taze nane
- 2 adet taze soğanın yeşil kısımları
- 1 adet domates (çekirdekleri çıkarılıp ufak doğranmış)
- 1 yemek kaşığı tepeleme bulgur
- 1 adet limon suyu
- sızma yağ
- tuz
hazırlanması
- bulguru ılık su ile ıslattım (biraz beklesin)
- bulguru süzdüm
- limon suyu - yağı - tuzu ilave ettim karıştırdım
- roka - maydanoz - nane ve soğanları çok ince doğradım
- domatesleri küçük küçük doğradım
- yeşillikleri ve domatesi bulgura ilave ettim katıştırdım
- kasesinin içerisine marul yaprakları döşedim servisi öyle yaptım

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.