5 Mart 2010 Cuma

KABAK DOLMASI



Eskiden sadece içini yerdim kabağın neden bilmiyorum. Annem kabağı ezerdi karıştırır yedirirdi zorla. Zamanla üzerimdeki baskılar ve zorlamalar sona erdi ve kendim yemeğe başladım. Nedense hep böyle inatçıyım keçi gibi bişeyim yani. Yapma demiyeceksin bana. Bırakacaksın kendi halime bak nasıl sevimli bir kuzu oluyorum hiç hayır diyor muyum. Sanırım herkes zaman zaman kısıtlanınca hırçınlaşıyor. Özgür ruhum kısıtlanmaya gelmiyor. Hoş kısıtlanmasam da bazı zamanlar böyle bir kısıtlama hissediyorum üzerimde. Kaçıp kaçıp kurtulmak istiyorum ne zaman nereye kadar bilemiyorum işte bir keçi bir kuzu yiyelim kabak dolmasını.

Biraz çok koymuş taşırmışım içini o inat ben inat patlamış kabak...
Malzemeler:
1 kg. kabak
300 gr. kıyma
1 kuru soğan
2 yemek kaşığı pirinç
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
tuz, karabiber
dereotu

Soğan küp küp doğrayıp kıymaya ilave edilir. İçine, yıkanmış pirinç, sıvıyağ, salça ve kıyılmış dereotu da eklendikten sonra iyice karıştırılır. Tuz ve karabiber eklenir. Kabakların kabukları kazınıp ikiye çe bölünür. İçleri oyulup hazırlanan kıymalı harçla doldurulur tencereye üstte kalacak şekilde dik olarak dizilir. Kabakların yarısına kadar su eklenip kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Üzeri yoğurt ve dereotuyla süslenerek servis edilir.
Bizim kabaklar tencereden servis aşamasına gelirken resmedilememiş. Sanırım herkes açtı ve resimeleyecek kimse yoktu...
Afiyet Olsun....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.