5 Mart 2010 Cuma

AYLAK ADAM, SALATA DİYET...

Yusuf ATILGAN'ın kitaplarını okur musunuz? Anayurt Oteli ile tanınmıştır. Hep bir boşvermişlik içindedir. Hayata hep karşı kıyıdan bakar. Hep aykırı hep farklı. Her şeye "karşı" duran, "karşı" çıkan, "karşı" olan bir adam... Aylak Adam... Bir adı bile yok. "C." diyor Yusuf Atılgan kısaca. İnsan her şeye bunca "karşı"yken kendine de "karşı" olmadan nasıl sürdürebilir bir "karşı" yaşamı? C., sıradanlığa, tekdüzeliğe, alışılmışın kolaycılığına hiç mi hiç katlanamıyor. Hem farklıyı, hem doğru olanı arıyor. Çabasının boşuna olduğunun da farkında üstelik. Zor bir karakter, zor bir yaşam, yalın bir roman. İşte Aylak Adam da bunlardan bir tanesi bir solukta okuyup kendimden çok şey bulduğum bir kitap.




"Dış kapıyı çarpıp çıktığı sokak tenhaydı. Şehirdekilerin çoğu şimdi ya yataklarında ya da yataklarına yakındılar. Caddeye doğru yürüyordu. Karşıdan gelen bir kadın onun uzağından dolaştı. Arkasından gitmedi. Biliyordu. Yanından hızla geçen taksiye baktı. İçinde oturan kadınla erkek sanki iki mankendiler. "Neden? Neden böylesiniz?" Olanla yetinerek, aramadan düşünmeden yaşanılsın diye yaratılmış bir dünyada yalnızdı. Sırtı kaşınıyordu. Eve gidip yıkanacaktı."


Bu aralar blogcu kızlar gene bir diyet furyası içinde. Benim her zaman ki durumum. Pek başarılı olduğum söylenemezdi. Ama ağustos ayından beri gittiğim doktorum bana çok yardımcı oluyor. Kendimi bildim bileli çaba içerisindeyim. İnternet sayfalarında ararım "nasıl daha ince görünülürü" "nasıl çabuk ve etkili kilo verilir" "ne kaç kalori" "vücut tipine göre giyin, ye" "kan grubu diyeti" "vırt diyeti zırt zayıflatması" "otla zayıfla" "çöple bilmem ne yap" sonu gelmeyen aramalar ve çabalar. Bir çok hastanenin diyet bölümlerinde de çabalarım sonuç vermedi. Bir mağazaya girdiğimde beğendiğim bir kıyafetin sürekli daha büyük bedeni yok mu demekten bıktım. Ben artık daha küçüğü yok mu demek ve yokk densin istiyorum. Neyse ki doktorum gerçekten benim üzerimde başarı sağladı. Ve şimdi onun onayı ile bir spor merkezine gidiyorum. Bakalım sonu ne olacak. Bu yüzden mümkün olduğunca mutfaktan uzak yaşıyorum yada yapıyor ve hemen iş yerine götürüp dağıtıyorum...


Mevsim Salatası:
1 domates
1 salatalık 1 mor lahana
Maydanoz
Marul
Limon
Hepsini doğrayın karıştırın ve afiyetle yiyin.....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.