4 Mart 2010 Perşembe

İKRAM KURABİYE


Bu güzel kurabiyeleri ilk kez ne zaman gördüğümü hatırlamıyorum ama ilk ne zaman tadına baktığımı çok iyi hatırlıyorum,sevgili Özleme gittigimizde diğer Özlem bu kurabiyeleri hediye olarak getirmişti,hem lezzetine hem görüntüsüne hayran kalmıştık..Hatta Özlem kalanlardan biraz eve paket yapmayı önerince hiç itiraz etmeden kabul etmiştim..
Kendim de bu kurabiyeleri hemen denemek istedim ama aynı görüntüyü yakalayabilmek için kalıp alana kadar bekledim.Eminönüne gittigimde ilk fırsatta bu kalıplardan aldım ve gördügünüz harika şekilli ve lezzetli kurabiyeleri yapmayı başardım,size de en kısa zamanda denemenizi öneririm..

Malzemeler:
250 gr oda ısısında margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya,
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 adet yumurta
2 su bardağı un
Üzeri için file şamfıstık,file fındık,bal
Arasına sürmek için çikolatalı krema,özellikle nutella marka olan önerilir..

Yapılış

Bir kabın içerisine oda ısısındaki yumuşamış margarini ve pudra şekerini koyup karıştırın,daha sonra bir yumurtayı,unu,kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.Hamuru 10 dakika dinlendirdikten sonra tırtıklı ikram kurabiye kalıbıyla kesin, ve yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine kurabiyeleri yerleştirin.Önceden ısıttığınız 175 C fırında üzerleri fazla kızarmadan çıkartın.Kurabiyeler soğuduktan sonra bir tane kurabiyeyi alıp üzerine bıçakla nutella dan sürüyoruz üzerine 2.kurabiyeyi kapatıp onun üzerine de şamfıstıklı yapacaklarımızın üzerine bal sürüyoruz daha sonrada bir tabağa dökmüş olduğunuz file fıstıklarımıza batırıp servis tabağına yerleştirin. File fındıklı hazırlayacağımız kurabiyeyi de arasına nutella sürüp üzerine de nutella sürdükten sonra file fındıklara batırıp bütün kurabiyelere aynı işlemle hazırlayıp servis edebilirsiniz..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.