5 Mart 2010 Cuma

HALİTPAŞA USULU OMLET




Bir omlete bu kadar uzun isim verilir mi demeyin lütfen..Çok uzun bir süre önce ,İstanbulda en sevdigim semtlerden biri olan Eyüpün ,en sevdigim mekanlarından birinde, Halitpaşa Konagında kahvaltıya gittigimizde yemiştim ilk olarak bu omleti..O gün bu gündür kahvaltı sofralarımın vazgeçilmezidir.Hem çok pratik,hem de çok lezzetli oldugu için..Size tavsiyem bugüne kadar denemediyseniz bu hafta sonu ilk fırsatta bu omleti denemeniz ve övgüleri kabul etmek için mütevazi bir şekilde sandalyenize yaslanmanız:))))
MALZEMELER-iki kişilik-
3-4 adet yumurta
1 kaşık kadar tereyağı
biraz sucuk
biraz rende kaşar peyniri
tuz,karabiber
YAPILIŞ
Yumurtaları tuz ve biraz karabiberle iyice çırpın,bir tavada yağı eritin ve yumurtaları dökün,ateşin altı kısık olsun.İnce doğradığınız sucukları ve peyniri ilave edin,biraz pişince omleti katlayın,biraz daha kısık ateşte bekletin ve servis yapın.
Not,ben bu omleti pişirirken iki tarafını pişirmiyorum,kısık ateşte tek tarafını pişiriyorum,gerekirse kapak kullanıyorum,bu da yumurtanın daha yumuşak ve lezzetli olmasını saglıyor..
AFİYET OLSUN.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.