5 Mart 2010 Cuma

DOĞUMGÜNÜ PASTASI

Dün sevgili kardeşimin dogumgünüydü,her ne kadar insanlar 30 u geçince doğumgünü kutlamaktan hoşlanmasalar da,biz cumartesi akşamı bütün aile biraradaydık ,gerçi toplanma gayemiz diğer kardeşimin taşınmasıydı ama arada itiraz etse de sevgili kardeşimin doğumgünününü de kutladık.Ben yukarda gördüğünüz pastayı yaptım,gerçekten şimdiye kadar yaptığım en güzel pastalardan biriydi..Tarifi yazacağım ama önce Sevgili Nihanımın beni davet ettigi Sobeye cevab yazayım,bu sobeyi ilk Ayşe de gördüm ve keşke beni de davet etseler çok güzel sorular dedim ama iş yazmaya gelince biraz panikledim,bakalım neler yazacağım...

İlk soru gerçekleşmesini istediginiz hayaller...

öncelikle şu anda ulaşmayı çok istedigim bir hedefim var,herkese söylemesem de birkaç yakın dostum biliyor,bu konuda her gün çalışıyorum ve inş.bir iki yıl içinde bunu gerçekleştirmeyi diliyorum...

-herkesin hayali benim de hayalim,kilo vermeyi istiyorum

-yeni bir eve hatta yeni bir ülkeye taşınmayı istiyorum.

-kendi yazdığım kitaplar olsun istiyorum.
hemen yapabileceğim halde yapmayı ertelediğim işler

-spora başlamak

-daha çok okumak

-daha çok ibadet etmek

-kitap yazmaya başlamak

-birkaç kursa gitmek

bir daha dünyaya gelsek

böyle bir şansımızın olmadığının farkındayım ama...

-daha küçük yaşlarda ibadet etmeye başlamayı dilerdim herhalde...

benim cevablarım bunlar..ben de bu sobeye Hande yi,Seda yı,Özlem i ve sevgili Serin mavi yi davet etmek isterim... Sırada harika pasta tarifi var...

MALZEMELER 6 adetyumurta 200 gr şeker 300grun 2kaşıkkakao 150 ml.su 1 paket kabartma tozu,vanilya

1 paket muzlu creme ole 1 paket krem şanti 1 paket taze krema 100 gr kadar kuvertür çikolata

2 adet muz,200 gr kadar frambuaz

Pandispanya malzemelerini miksere atarak 2 dk.yavaş 3 dk.hızlı devirde çırpın.26 cm.lik kelepçeli kek kalıbına boşaltın,180 derecede yaklaşık yarım saat ,batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.Soguduktan sonra üçe kesin.

Muzlu krem ole ye,taze kremanın yarısını ve 2 bardak süt ekleyerek çırpın,pastanın kekini reçelli su ile ıslatın,bu hazırladığınız kremayı birinci kata eşit miktarda dağıtın,üzerlerine ince dilimlediginiz muzları yerleştirin,diğer keki üzerine yerleştirin.Bu katı da ıslatın ve bu kata kremanın diğer yarısı ve 1 paket krem şantiyi 1 bardak kadar sütle çırptıktan sonra oluşturdugnuz kremayı yayın,bu kata da frambuazları ekleyin.(bu kremadan az bir miktar üst süslemesi için ayırmayı unutmayın) En son kalan kek parçasını en üste yerleştirin,bu katı da ıslatın ve bir miktar tereyağı ile birlikte ben-mari usulu erittiginiz kuvertür çikolatayı dikkatlice yayın.Üst süslemeler tamamen sizin zevkinize baglı,ben biraz krema ile şekiller yaptım,aralara fıstık ve damla çikolata serptim,gofret disk yapıştırdım..

AFİYET OLSUN....





0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.