5 Mart 2010 Cuma

ÇİLEK SOSLU İRMİK TATLISI

Bahar iyice sıcak yüzünü göstermeye başladı. Ağaçlarda yeşerip tomurcuklanmaya başladı. Parklar yeşerdi. Bende kendimi bulduğum her fırsatta özellikle öğle araları iş yerime en yakın parka atıyorum. Kedi niyetine güneşin altında gerinip oturuyorum. Mevsim gül bahar. Bahar diyorum bahar. Yaşanılası bahar. Seviyorum baharı, nisanı, kuşların ötüşünü, mis kokulu çiçekleri, ılık bahar rüzgarını tabi en çok mis kokulu çilekler, çilekleriiiiiiiiiiiiii.
Benden çilekli tarif bekliyorsunuz biliyorum ama ne mümkün daha gözüm midem doymadı ki tarif deneyim. Doyar mı bilmem ama işte bir tarif..

Malzemeler:
1 litre süt
8 yemek kaşığı toz şeker
8 yemek kaşığı irmik

Üzeri İçin:
Yeşimden kurtulan çilekler

Bir tencerede süt, irmik ve şeker kaynayana kadar karıştırılarak pişirilir. Ocağın altı kapatılıp biraz karıştırılır ve borcama dökülür. İstenirse altına br sıra bebe bisküvisi dizilir benim yaptığım gibi. Çilekler güzelce yıkanıp ayıklanır. Özen gösterin incinmesinler. Blendırda püre haline getirilen çilekler irmikli karışımın üzerine dökülür.

Afiyet Olsun....


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.