4 Mart 2010 Perşembe

ÇİKOLATALI PASTA


Kıştan kalma bir tad bu artık pasta yapmıyorum mutfakta pek vakit geçirmiyorum. Tek yaptığım çilek yıkamak ve yemek doyamadım gitti. Bu arada alerjimde iyice azdı kabar kabar kaşın kaşın ama devam çileğe.

Malzemeler:
4 yumurta
3 kahve fincanı toz şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ
4 kahve fincanı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya

Yumurta ve şekeri, şekerler eriyene kadar iyice çırpın. Yağı ve kuru malzemeyi eleyerek ekleyin. Öncede ısınmış 180 derece fırında pişirin. Ilıdıktan sonra arasına krema sürün. Üzerini zevkinize göre süsleyin.

Pastanın kreması Bizim pastaneye ait aynen alıyorum ve aktarıyorum. Aslında puding tarifi ama pastanın içinde nasıl demeli bilmiyorum yapıp yemeli galiba enfes oluyor.

2 yemek kasigi misir nisastasi
5 yemek kasigi seker
2 yemek kasigi kakao
1/8 tatli kasigi tuz
1 bardak sut kremasi
1 1/4 bardak sut
2 buyuk yumurta
1 1/4 bardak damla cikolata
1 tatli kasigi vanilya aromasi

Misir nisastasi, seker, kakao ve tuzu agir tabanli bir tencereye alip karistirin. Uzerine krema, sut ve yumurtalari ekleyip telle butunlesene kadar cirpin. Damla cikolatalari da katin. Tencerenizi orta atese koyun. Telle yavas ve devamli sekilde karistirarak (ve ara sira tencerenin kenarlarini da siyirarak) 7 ila 8 dakika, ya da puding kaynamaga baslayincaya kadar pisirin. Bu asamada pudingi tencereden bir kaseye dikkatlice bosaltin ve azicik su ve buz kaliplariyla doldurdugunuz daha buyuk bir kasenin icine oturtun. Bes dakika ya da sogumaya baslayincaya kadar pudingi buz banyosunda karistirin. Vanilyayi ekleyin. Uzerini strecle kaplayip iyice koyulasip soguyana kadar buzdolabinda dinlendirin.

Afiyet Olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.