5 Mart 2010 Cuma

BALIK VE BOĞAZ







Yazın tam ortasındayız,kışın çok üşüdüğüm için her ne kadar sıcaklardan şikayet etmemeye söz verdiysem de havanın çok sıcak olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.Son iki gündür İstanbulun serin köşelerine yaptığım geziler-Boğaz değil iki gün üstüste bir ömür boyu her gün ziyaret edilse az gerçi- biraz olsun serinletti ama o kadar yorulmuşum ki serin bir yer de olsa dışarı çıkacak halim yok bugün.En güzeli evde oturup şöyle yaza uygun hafif bir şeyler hazırlamak.Resimde gördüğünüz,bir iki gün önce yeni evimizin balkonuna hazırladığım iki kişilik mütevazi bir sofra,yemekte sadece balık ve salata var.Evde balık hayranı biri olunca başka bir şey yapmaya gerek olmuyor zaten.Bir de yemek sonrası için hafif limonlu,meyveli bir tatlı,resmini çekmeyi unutmuşum maalesef..
Bugünlerde ne zaman Carrefour a gitsem,tam ben içeri girince Balık reyonunda indirim yapıyorlar ve benim çok sevdiğim deniz somon balığını yarı fiyata düşürüyorlar.Almadan olmuyor tabi..Bu sefer ,balığı, markette dolaşıp indirim anonsu yaparken biryandan da pratik bilgiler veren mağaza görevlisinin tarifine göre yaptım.Bir diş sarımsak rendesini ,zeytinyağı,tuz,karabiber ve kekikle karıştırdım,balıkları bu sosla harmanlayıp pişirme zamanına kadar buzdolabında beklettim.Daha sonra çıkarıp hafifçe unladım,az yağda kızarttım.Mis gibi çıtır çıtır kızardılar,yanına çoban salata,taze ekmek,buz gibi su..Daha ne olsun..
AFİYET OLSUN..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.