5 Mart 2010 Cuma

BAHAR SALATASI


Bugünlerde İstanbul herzamanki gri renginde..İstanbul da yaşayanlar bilir kış günleri renklerden öncelik griye verilir.Gökyüzü gri,deniz gri,insanların elbiseleri bile gri..En çok bugünlerde baharı özlerim.Bardaktan boşanırcasına yağmur yağan bir günde degil ,ya da kar yağacak mı yağmayacak mı diye gözlerimizin sürekli havada oldugu bir günde değil..Ama bu gri günler hafif depresif bir etki bırakır üzerimde..
Benimle aynı modda olan insanlar için ve tabi en çokta diyet yapanlara destek olmak için size bugün baharı hatırlatan, bu nedenle de ismini Bahar Salatası koydugum bir salata tarifi vermek istiyorum.Bu salatayı arkadaşım Tülin yapmıştı ve yeşillik sevmeyenler bile bayıldı.Gerçekten renk uyumu tablo gibi..Bir de şunu keşfettim yemekten bir süre önce veya yemek yerine salata yenince bir daha yemek yemek istemiyorum,demek ki salatayı yemekle birlikte yemek yerine önce yemekte yarar var.-bu cümlede ne çok yemek kullandım ama düzeltemedim bir türlü-
MALZEMELER
patates
havuc
mısır
brokoli
karnabahar
maydanoz
limon,zeytinyağı,tuz
YAPILIŞ
Malzemeleri yazarken özellikle miktar yazmadım.Kişi sayısına göre ayarlama yapılabilir.Patates,havuç,brokoli,karnabahar ayrı ayrı haşlanır.Bir tabağa istenilen biçimde yerleştirilir.Mısır ve maydanoz ilave edilir.Limon,zeytinyağı ve tuz bir sos kabında karıştırılarak tüm malzemelerin üzerine dökülür.(Dilerseniz sosa sarmısak,hardal,karabiber,kırmızıbiber ekleyebilirsiniz,biz sade yedik çok güzeldi ama bahsettiğim malzemeler içinde patates olan bir salataya çok yakışır,damak zevkinize göre ekleyebilirsiniz.)
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.