4 Mart 2010 Perşembe

ayva tatlısı.....


ayvalar
kısık ateşte uzun süre pişerse
ve
kendi suyunda soğumaya bırakılırsa
hem rengi böyle doğal oluyor
hemde daha lezzetli oluyor
kış daha yeni başlıyor...
malzemeler
- 3 adet ayva
- 600 gr toz şeker
- 3 adet yıldız anason
- 1 adet çubuk tarçın
- 2 adet karanfil
- 3 adet elma
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 1 yemek kaşığı şeker
- kaymak
hazırlanması
- ayvaların kabuklarını soydum - ikiye böldüm(kabuklarını atmayın)
- ortasını oydum - çekirdeklerini çıkardım(çekirdekleride atmayın)
- kabuk ve çekirdekleri yayvan bir tencerenin dibine yerleştirdim - üstlerine ayvaları dizdim
- baharatları ve şekeri ekledim
- hepsinin üstünü örtecek kadar su ilave ettim
- harlı ateşte kaynattım
- kaynayınca altını kıstım - üstü açık ayvalar yumuşayıncaya ve renkleri değişinceye kadar pişirdim( pişerken ayvaları birkez ters-yüz ettim)
- pişmiş ayvaları oyuk yüzleri kendi suyunun içinde olacak şekilde soğumaya bıraktım
- elmaların kabuklarını soydum - rendeledim - portakal kabuğu rendesini ve 1 yemek kaşığı şekeri ilave ettim pişirdim
- ayvaların içine pişmiş elma rendelerini paylaştırdım üstlerine kaymak koydum servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.