5 Mart 2010 Cuma

ABLAMIN İFTAR YEMEĞİ VE SİGARA BÖREĞİ

Küçüklüğümün ramazanları hep bir başka güzel bir başka keyifli olmuştur. O zamanlar büyükler hep biz küçükken diye lafa başlar bide of gene mi derdik. Şimdi bakıyorum da aynı şeyleri biz söyler olmuşuz. Ben küçükken diye başlıyorum artık her lafa. Yaşlanıyor muyum neyim.?? Ramazanlar eskiden bir başkaydı her gün bir misafir gelir yada iftara gidilirdi. Şimdi büyük şehir telaşı ile azaldı gidip gelmeler. Artık ve gel demek yerine dışarda ağırlamak daha bir moda oldu. Tembellik arttı. Bu sofrayı ablam (ki kendisinin mutfakla yemek dışında bir alaksı yoktur) iftar için gelen misafirleri için hazırladı.

İşte menü:
Tarhana Çorbası
Kabak Sandalla Geziyor
Pirinç Pilavı
Zeytinyağlı Barbunya
Garnitürlü ve Peynirli Sigara Böreği
Mevsim Salatası
Ballı Badem
İftariyelik Tabaklar

Bu yeşil zeytin reçeli Balıkesir yöresine ait bir lezzet. Çok değişik ve güzel bir tad. Yolunuz düşerse mutlaka deneyin derim.

GARNİTÜRLÜ VE PEYNİRLİ SİGARA BÖREĞİ

Malzemeler:
2 yufka
1 su bardağı garnitür
1 su bardağı beyaz peynir
maydanoz

kızartmak için sıvı yağ

Yufkaları önce 4'e her bir prçayıde üçe bölüp içine peynirli maydanoz yada garnitürden koyup iki tarafından kapatıp rulo şeklinde sarıp. Ucunu suya değdirip kapatın. Önceden kızmış bol sıvı yağ ile kızartın. Kolay ve kısa bir anlatım oldu biliyorum ama ne yapayım bilmeyen ayrıntıyı isteyen yoktur herhalde ;)

İftarlık yemiş tabağı. Hurma, kuru kayısı, kuru incir, ceviz ve fındıktan oluşan enerji tabağı.


Hepsinin tariflerini zaman buldukça paylaşacağım.

Afiyet Olsun....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.