4 Mart 2010 Perşembe

SÜT TATLISI


Tatlılarla her zaman aram iyi olmuştur,sitemde sürekli tatlı tarifleri gördügünüz için bunu siz de farketmissinizdir.Ama bugün yazacağım bu tarifin pek bilinmeyen bir tatlı oldugunu düşünüyorum.
Bu güzel ve farklı tatlıyı daha önce deneyenler vardır belki...Bursa ya özgü bu tatlının baklavaya benzeyen bir lezzeti var,yapılışı da ilginç ve değişik..Gerçi yukarda resmini gördüğünüz tatlıyı ben yapmadım,bugün kalabalık bir misafir grubunu ağırlayan sevgili eltim yapmıştı ama arkadaşlar çok beğenip tarifini almak isteyince ben de buraya ekleyeyim dedim,belki içinizde farklı versiyonlarını bilen ve yapanlar vardır.
MALZEMELER
2 bardak yağ
1 bardak süt
aldığı kadar un
1 çaybardağı şeker
1 yumurta
1 çaykaşığı kabartma tozu
ŞERBETİ İÇİN
2,5 Bardak şeker
2 bardak su
YAPILIŞ
Sıvıyağı ateşin üzerinde kızdırın,dumanlar çıkana kadar değil ama,iyice kızdıktan sonra kenara alın ve içine bir kaşık kadar un atın.İlk harareti geçtikten sonra içine sütü ekleyin,ve aldığı kadar un ilave edin.Sonra tekrar ateşin üzerine alarak iyice karıştırarak 10-15 dk.kadar kavurun.Tekrar kenara alın,bir yumurta,bir bardak şeker ve kabartma tozunu ilave ederek hamur haline getirin,elinizle düzelterek tepsiye yayın.Önceden ısıtılmış 220 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin,sogutun.Üzerine şerbetini dökerek servis yapın.
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.