4 Mart 2010 Perşembe

RAMAZAN BAYRAMI & ÜZÜMLÜ KEK

Güzellik,birlik beraberlik dolu,her zaman bir öncekinden daha huzurlu ve mutlu bir Ramazan Bayramı diliyorum.




Aslında çok uzun zaman önce yapıp bir türlü yayınlayamamıştım bu kek tarifini.Küçük bir dikdörtgen kalıbım var,ona özel bir ölçü geliştirdim,bu yüzden malzeme miktarları oldukça az.Küçük kalıbı olanlar veya küçük ailesi:) olanlar için ideal bir kek.

MALZEMELER
  1. 2 yumurta
  2. 1 çay bardağı süt
  3. 1 çay bardağı sıvı yağ
  4. 1,5 çay bardağı şeker
  5. portakal kabuğu rendesi
  6. kuru üzüm
  7. ceviz(şart değil)
  8. 1/2 poşet vanilya
  9. Tarçın (1/2 çay kaşığı)
  10. 1/2 poşet kabartma tozu
  11. aldığı kadar un

HAZIRLANIŞI

Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın.Sütü ve yağı ekleyip çırpmaya devam edin.Kabartma tozu,vanilya ve unu da ekleyin.Hamur istediğiniz kıvama gelince,portakal kabuğunu kuru üzümleri,tarçını ve cevizi de ekleyip karıştırın ve dikkatlice yağladığınız kalıba dökün.

Ben aslında ceviz koymayı düşünmüyordum ama bir çay tabağının içinde 2-3 adet cevizi görünce dayanamadım ve hemen kekin içine ekleyiverdim.

180C fırında,batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

İyi bayramlar,afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.