5 Mart 2010 Cuma

PATATES ÇORBASI



Bu sabah uyanıp şakır şakır yağan yağmuru görünce çok sevindim.Kışa olan düşkünlüğümden dolayı,bahar aylarında ara sıra soğuyan hava beni hep mutlu etmiştir.Hemen sıcacık bir çorba yapmak istedi canım.İnternetten patates çorbası araştırmalarına başladım.İçinde bulgur olduğunu okuyunca hemen bu tarifte karar kıldım.Gerçi içine haşlanmış nohut da koyulacaktı ama benim hazırda yoktu koymadım.Koca birer kase içtik ve tarifi beğendik.
Bu tarifi e-kolay netten yeme-içme bölümünden aldım.Aynen aktarıyorum.

MALZEMELER
  1. 5 adet orta boy patates
  2. 2 adet orta boy kuru soğan
  3. Yarım su bardağı pilavlık iri bulgur
  4. 2 yemek kaşığı margarin veya sıvıyağ
  5. 1 su bardağı haşlanmış nohut
  6. 6-7 su bardağı et suyu
  7. Yarım yemek kaşığı salça
  8. 1 çay kaşığı tuz
  9. 1 çay kaşığı karabiber
  10. 1 tatlı kaşığı kuru nane


HAZIRLANIŞI

Patatesleri iyice yıkayıp, dörde bölelim ve orta boy bir tencereye yerleştirelim, üzerine bir parmak çıkacak kadar su ekleyip, orta ısıdaki ateşte haşlanmaya bırakalım. Öte yandan çorba pişireceğimiz tencereye yağımızı aktarıp, salçayı koyalım ve yarım dakika kadar hafifçe kavurup, et suyunu ekleyelim. Bir taraftan da haşlanmış nohutla, bulguru yıkayıp hazır edelim. Şimdi haşlanan patateslerin kabuklarını soyup, çatalla iyice ezip püre haline getirelim. Çorba tenceresindeki et suyu kaynar kaynamaz patates püresini, bulgur ve önceden haşlanmış nohudu karıştırarak ilave edelim. Bulgurlar iyice yumuşayıp, pişince ortalama 15 dakika sonra çorbanın altını söndürelim. Tuz, karabiber ve naneyi ekleyip, karıştıralım. Sıcak olarak servise sunalım. İsterseniz üzerine ayrıca kızdırılmış pul biberli tereyağı sosunu da gezdirebilirsiniz.

DİKKAT!!!Arkadaşlar,önce ince doğranmış ya da rendelenmiş soğanı ardından salçayı koyacağız tencereye.Tarifte soğanı atlamışlar.

NOT: Çorba kaynayıp koyulaşınca, blendırdan geçirdim,daha güzel bir kıvam ve pürüzsüz bir çorba elde ettim.

Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.